Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Span Coklat Mudah Sukatan Cawan

Resipi sedap dan mudah untuk resepi kek marble susu yang lembut moist dan gebu sukatan cawan. Kalau nak resepi kek coklat versi bakar boleh tengok resepinya disini.

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Kisar semua bahan di bawah ini.

Resepi kek span coklat mudah sukatan cawan. Jom baking dengan cara mudah. Dan jangan terlebih bakar untuk. Kalau suka manis tambahkan sedikit susu pekat manis cara memasak.

Resepi kek cawan mudah imej via facebook bahan bahan. 200 gram 1 cawan gula pasir 4 biji telur gred a 1 sudu besar baking powder 180 gram 1 cawan tepung gandum 35 gram 5 sudu besar minyak masak minyak jagung secubit garam 1 sudu kecil esen vanilla atau secubit serbuk vanila. Lain orang lain citarasa.

1 2 sudu makan serbuk coklat jangan letak banyak nanti pahit. Biasanya kek ini ada yang memanggil sponge cake. Rasanya pun sedap resepi asas kek.

Saya sangat menyukai kek ini bahkan saya sanggup makan sampai 1 pinggan besar. Satukan semua bahan dan sebatikan. Boleh dikukus dan boleh dibakar tau.

So saya tak recommend resepi ni untuk dibakar. Semua ni boleh di beli dari mana mana kedai kek mahupun pasaraya besar terdekat. Resepi mudah kek coklat kukus lembap ikut sukatan cawan senang.

Kemudian masak guna api perlahan hingga pekat. Actually kakak saya pernah try buat kek coklat lembap secara bakar dengan menggunakan resepi ni tapi resultnya kek jadi mampat. Ayak tepung gandum bersama baking powder.

Mudah untuk kita buat untuk anak anak yang suka makan kek. Resepi sukatan cawan untuk loyang kecil. Resepi kek span vanilla lembut dan gebu sukatan cawan pada 27 11 2017 jumlah.

Pukul gula telur esen vanilla dan. Kek marble sudah pasti ada peminatnya tersendiri. 1 2 cawan minyak masak.

Resepi kek marble ini bagi saya tekstur sudah moist lembut gebu dan sudah tentu sukatan cawan lagi mudah. Senang faham mudah buat cepat siap sedap makan. Kalau kukus jadi moist kalau bakar jadi kek span padat la sangat la senang nak buat.

Sememangnya resepi kek menggunakan sukatan cawan tersangat mudah dan menjadi pilihan ramai kerana ianya jarang sekali di ketengahkan. Tak susah mana kita guna ikut sukatan cawan je. Jadi saya kongsikan resepi muffin coklat yang simple ni.

Bahan cara untuk membuatnya. Hehe muffin ni kalau nak sedap guna la coklat yang berkualiti. Bahan yang diperlukan takde lah remeh sangat.

1 2 cawan susu segar. Keadah waterbath ni. Sejukkan kek dan bolehlah dituang coklat ganache.

Resepi 1 kek kukus coklat tersangat lembab resepi. Untuk resepi ni tak sesuai dibakar. Coklat kek coklat muffin cupcake coklat semua yang berkaitan dengan coklat memang sedapkan terutamanya di kalangan kanak kanak.

Dibawah ini telah cikza susunkan korang hanya perlu klik pada tajuk resepi sahaja untuk mendapatkan bahan bahan yang bersesuaian. Resepi kek coklat kukus lembap. Cara buat kek asas.

Boleh di ubah perisanya mengikut selera. Boleh jugak buat hidangan masa raya nanti. 34540 hits resepi kek span vanilla lembut dan gebu sukatan cawan bila dapat cuti dari pekerjaan yang melelahkan selain melancong ke sini sana saya suka balik kampung berjumpa dan melepaskan rindu pada mak ayah dan kaum keluarga bila berjumpa mereka pe.

Next time saya nak cuba buat resepi kek coklat ni menggunakan kaedah waterbath pula. Jom cuba resepi kek marble ini.

Kek Span Coklat Sangat Mudah Dan Lembut Easy Chocolate Sponge Cake Mydapur Panas Youtube

Hidangan Resepi Kek Span Sukatan Cawan Bakar Foody Bloggers

Resepi Kek Span Coklat Sukatan Cawan Galeri Resepi

Resepi Kek Chiffon Sukatan Cawan

Pin Di Coklat

Pin On Yummy Resepitotry

Resepi Kek Span Coklat Lembut Dan Sedap Bidadari My

Pin On Resepi Cake Azlina Ina

Kek Span Vanila Ikut Sukatan Cawan Lembut Gebu

Resipi Kek Coklat Moist Versi Bakar Guna Sukatan Cawan

Pin On Cake

Cara Membuat Resepi Kek Span Kukus Foody Bloggers

Koleksi Resepi Kek Span Coklat Foody Bloggers

Resepi Kek Span Vanilla Sukatan Cawan Khazanah Resepi

Resepi Kek Pandan Bakar Sukatan Cawan Galeri Resepi

Mudahnya Buat Kek Span Marble Pucci Bila Guna Sukatan Cawan Paling Lembut Gebu Pa Ma

Pin Di Cooking

Cara Membuat Resepi Kek Mudah Dan Sedap Sukatan Cawan Foody Bloggers

Resepi Kek Coklat Moist Bakar Kukus Sukatan Cawan Chocolate Moist Cake Dessert 2 Youtube


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Span Coklat Mudah Sukatan Cawan"