Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Pisang Kukus

Kek kukus ini juga manisnya sederhana sahaja sebab saya suka rasa sebegini. Kami rasa pasti kejap je licin.

Pin On Airtangan Azlina Ina

Kek kukus kek pisang kek pisang kukus kek mudah dan senang kek gebu kek sedap bila nak masukkan tepung blender dah jadi berat dan tak mahu pukul lagi.

Resepi kek pisang kukus. Dengan rasa wangi pisang dan gebu memang sesuai la untuk anda buat menu sarapan pagi atau minum petang. 3 biji telur 3 4 cawan gula halus 1 sudu besar ovelatte 1 cawan minyak jagung mentega dicairkan 1 2 cawan susu pekat 2 sudu susu cair 1 cawan pisang dilenyek sedikit garam sedikit esen vanilla bahan b. Berbalik pada kek pisang ini ianya memang sedap memang lembab dan secukup jer kemanisannya.

Alhamdulillah rezeki musim pkpb. 1 biji telur gred b 1 cawan gula pasir 1 1 2 cawan tepung gandum 1 cawan minyak masak 1 cawan pisang lenyek 1 sudu soda bikarbonat 1 sudu baking powder 1. Nak buatnya pun senang dan tak guna banyak bahan.

Resipi kek pisang kukus paling mudah dan sangat sedap. Hari ini nak kongsi resepi apa yek banyak hari duduk rumah banyak masa masak dan jahit extender bunga labuci. Saiz kek ini juga sangat bersesuaian untuk hidangan keluarga yang kecil.

Jadi ummi keluarkan terus adunan ke dalam loyang dan kaup sahaja tepung dan gaul rata. Resepi kek pisang paling senang guna blender saja bahan bahan berikut adalah bahan bahannya. Kek pisang kukus ni memang ramai peminat.

Phew itu belum lagi yang buat jualan kek pisang hari hari akak dok tengok gambar je tak boleh jadi ni mesti nak cuba buat juga dan dapat. Jangan lupa like dan share resepi ini ya. Kali ini aku cuba buat kek pisang kukus mudah je caranya kisar je semua bahan.

Hanya guna blender dan tak perlu oven pun. Kalau banyak pisang yang dah masak dan takde orang makan apa kata anda cuba resepi apam pisang kukus gebu ni. Kalau tak habis kita boleh jer simpan dalam freezer seperti mana kek yang lain.

Kek pisang coklat moist kukus bahan a. Juga boleh dibakar pada suhu 160 c selama 45 minit ikut oven masing masing. Sesuai dobuat untuk buah tangan atau minum petang.

Cara paling mudah buat kek pisang kukus moist yang sedap kali ini gigih akak siapkan entri cara buat kek pisang yang moist dan sedap setelah sekian lama akk dok perhati je geng geng masak kat facebook dan instagram tayang kek pisang depa yang sangat meletup. Kalau anda nak buat saiz besar gandakan sahaja bahan bahan resepi kek di atas ya. Resepi menarik lain selain resepi kek pisang kukus kami juga menulis resepi lain yang mendapat perkongsian ramai.

Adunan kek pisang kukus ni untuk saiz loyang berukuran 6 inci 7 inci atau 3 4 orang makan.

Pin On Acuan Biru

Apam Pisang Madu Recipes Cake Recipes Food

Pin Di Resepi Kek

Apam Pisang Steam Recipes Snacks Dishes Malaysian Dessert

Pin On Recipe

Pin Di Resepi Kek

Sedapnya Resepi Apam Pisang Gebu Yang Dikukus Sempurna Ni Wangi Semerbak Bau Haruman Pisang Yang Penting Gebu Gebas Rasa Ringan Je Makan Makanan Camilan Pisang

Pin On Penselpen

Pin On Recipes

Pin On Kuih Sekaya

Pin On Airtangan Chef Mariana Zainal

Pin On Resepi

Pin On Cake

Resepi Kek Pisang Kukus Simple Sukatan Cawan Sedap Masak Majalah Online Resepikekpisangkukussimple Kekresepisukatancawan Recipe Best 2017 Bread Banan

Pin On Resepi Kek

Pin On Cake

Pin On Tempat Untuk Dilawat

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Recipes Food Easy Meals

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Pisang Resep Kue


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Pisang Kukus"