Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Gula Hangus Kukus

Guna sukatan cawan jer resepi kek sarang semut petua kek bersarang elok kek soda bikarbonat dan karamel gula kek gula hangus annur. 1 cawan gula pasir 1 cawan air panas 1 cawan tepung gandum 3 sudu makan marjerin 4 biji telur gred b 3 4 cawan susu pekat manis boleh guna 1 2 cawan jika nak kurang manis 2 sudu kecil sudu kfc soda.

Pin On Cafe By Amirul Izzulis

Saya masih menyimpan resepinya di dalam buku resepi saya sejak zaman kanak kanak.

Resepi kek gula hangus kukus. Kek yang dibakar sempurna dan dipotong dengan sedikit teknik akan menjadikan kek seolah olah seperti sarang semut ada juga yang panggil kek ini sebagai kek sarang lebah atau kek sarang semut. Rasanya pun sangat sedap dan tidak mudah berasa muak jika. Resepi kek gula hangus bahan gula hangus 1 cawan gula pasir 3 sudu mentega 1 cawan air mendidih kaedah mula mula cairkan mentega di dalam periuk kemudian masukkan gula.

Dengan api yang sederhana goyangkan kuali hingga gula perang dan cair. Ita pasti tak melepaskan peluang untuk mencuba. Kek ini adalah kek kegemaran saya.

Resepi kek gula hangus kukus atau biasanya disebut kek sarang semut. Bentuknya yang unik dan tekstur. Resepi kek gula hangus bahan bahan.

Mana sahaja resepi kek gula hangus yang ita tak cuba. Resipi kek gula hangus paling mudah dan sedap. Tips untuk mendapatkan sarang.

Kek ni boleh dikatakan kek klasik yang menjadi kegemaran ramai sejak dahulu lagi. Kek sarang semut ada banyak nama ada yang panggil kek gula hangus manakala di kelantan kek ini dipanggil kek span memang saya ingat dulu waktu waktu malam raya emak akan buat kek ini untuk dimakan di pagi raya. Telan jugak walaupun hati remuk redam.

1 cawan gula 1 cawan air panas 1 cawan tepung gandum 1 cawan susu pekat 2 camca teh soda bikarbonat 4 biji telur 2 camca besar mentega cara membuat. Mula mula cairkan gula dahulu untuk membuat gula hangus. Nasib baik ita suka kek ni.

Kek gula hangus kukus bahan bahan. Tapi hasilnya selalu menghampakan. Setiap kali kawan kawan berkongsi resepi.

Kek gula hangus atau juga dikenali sebagai kek sarang semut kerana rupa dan tekstur nya yang berlubang lubang. Kek gula hangus ini sangat sesuai dimakan sebagai dessert ataupun untuk menjamu tetamu ataupun untuk anda bawa sebagai sajian ke rumah sedara. Apa yang membezakan resepi kek gula hangus sedap ini dengan resepi resepi lain adalah hasil akhir yang akan buatkan anda berpuas hati walau kali pertama membuatnya dengan bantuan dan tips yang akan kami.

Tapi untuk membuat kek hari ini saya menjenguk jenguk resepi kek gula hangus yang terdapat di dalam internet. Sebenarnya blog aku bukan lah blog resipi tapi resipi resipi turun temurun dari ma macam resipi daging masak hitam rendang pedas ori kuih sekaya telur dan kek gula hangus ni aku mesti share sebab takut.

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Malay Kuihs

Pin On Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Kukus

Pin Di Resepi Kek

Pin On Noxxa Pressure Cooker

Pin On Cakes

Pin On Airtangan Azlina Ina

Apam Gula Hangus Recipes Food Cooking Recipes

Pin On Malaysian Delicacies

Pin On Beehive Cake Special

Pin On Cakery

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Lovely Cakes Collection Steamed Method

Pin On Kek Gula Hangus Kukus

Apam Gula Hangus Blog Cik Matahariku In 2020 Food Breakfast Muffin

Pin On Aneka Resepi Roti

Pin On Airtangan Mas Cotek

Pin On Franahs

Pin Di Traditional Kuih


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Gula Hangus Kukus"