Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Cawan Pandan Kukus

Kek pandan sangat sedap dan boleh dimakan pada bila bila masa sahaja terutama sekali ketika minum petang. Resepi ini dikongsikan oleh nor salwani yacob di laman facebook.

Pin On Airtangan Azlina Ina

3 biji putih telur 1 cawan gula halus 3 biji kuning telur 1 2 sudu kecil esen vanila 1 2 cawan pati santan 1 2 cawan susu cair 1 sudu kecil esen pandan 1 susu kecil pewarna hijau bahan diayak.

Resepi kek cawan pandan kukus. Imej via facebook ini adalah resepi kek cawan kukus yang paling ringkas semestinya boleh dicuba oleh mereka yang baru membuat kek cawan versi kukus. 2 cawan tepung gandum. Resepi kek pandan cheese leleh kek pandan kukus bahan bahan a 1 cawan gula caster 3 bji telur b.

Pandan cukup sinonim dengan masakan masyarakat melayu. 2 cawan tepung gandum 1 sudu kecil. Bahan bahan kek pandan kukus.

Kalau telur besa 3 biji pun dah ok 1 2. Selain itu resepi kek kukus pandan nie mengunakkan sukatan cawan senang kan. Rasa dan rupa yang enak itu mampu membangkitkan selera sesiapa sahaja yang melihatnya.

Pandan merupaka salah satu bahan yang sering digunakkan dalam masakan melayu padan nie lebih kurang vanilla kalau dekat barat terkenal dengan vanilla manakala di malaysia terkenal dengan pandan. Namun ianya tidak sesuai dibakar kerana kandungan yang digunakan tidak sesuai untuk dibakar. Kek kukus ini juga manisnya sederhana sahaja sebab saya suka rasa sebegini.

Baunya yang wangi memang boleh membuka selera sesiapa sahaja. Salah satu kek yang sangat mudah di buat dan tidak banyak bahan yang di gunakan adalah kek pandan kukus. Kalau anda nak buat saiz besar gandakan sahaja bahan bahan resepi kek di bawah ni ya.

Resepi kek oren kukus simple bahan bahan. Sesetengah di antara kita yang baru belajar membuat kek lebih suka mengukus daripada membakar kerana belum mahir lagi mengendalikan ketuhar dan ini adalah resepi yang paling sesuai untuk anda. Cara buat kek asas.

Simple dan senang sukatan cawan. Adunan kek pandan kukus ni untuk saiz loyang berukuran 6 inci atau 3 4 orang makan. 2 cawan tepung gandum diayak 1sk baking powder diayak 1sk soda birkabonat diayak 1 2 cawan minyak masak minyak jagung bahan a 4 biji telur saya guna gread c.

Selain kek kukus pandan terdapat pelbagai lagi versi kek menggunakan perisa pandan seperti kek span pandan kek pandan moist. Jadi mari lihat bahan bahan diperlukan didalam resepi ini. Terdapat pelbagai cara untuk membuat kek pandan ini seperti membakar dan mengukus akan tetapi resepi yang dikongsikan ini menggunakan cara mengukus.

Pin On Acuan Biru

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Recipes

Pin On Recipes

Bahulu Kukus Cake Baking Recipes Cake Recipes Cake Receipe

Basic Sponge Cake Cake Recipes Cake Baking Recipes Cake Frosting Recipe

Pandan Cheese Karemel Pandan Cake Cake Recipes Cake Receipe

Pin On Recipes

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Yummylicious Cakes N Brownies

Pin By Wanchanok On Koleksi Resepi Mas Cotek Food Cake Recipes Dessert Recipes Easy Cheesecake

Pin On Airtangan Azlina Ina

Kei Kukus Pandan Tart Recipes Cake Recipes Cake Recepies

Pin Di Resepi

Cheese Cake Leleh Vanilla Cake Baking Recipes Cake Recipes Japanese Cheesecake Recipes

Pin On Resepi Kek


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Cawan Pandan Kukus"