Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Biskut Marie Resepi Kek Batik Coklat

25 keping biskut marie mana mana jenama. 5 sudu besar milo.

Pin Di Biskut Dan Kek

Resepi kek batik marie dengan topping coklat ganache.

Biskut marie resepi kek batik coklat. Kek ini biasanya dihidangkan semasa musim perayaan seperti aidilfitri dan krismas. Kek batik merupakan sejenis kek pencuci mulut yang tidak perlu dibakar. Cuma perlu lebur semuanya dalam periuk dan ratakan di dalam loyang sejukkan di dalam peti ais dan sedia untuk di nikmati.

Resepi kek batik melting. Tapi nak sedap pilih seperti dalam pic ni jenama morris 3 4 susu tin pekat manis. Saya guna kuali jer.

Kek batik simple dengan topping coklat siap dimasak dan dipotong dengan mudah. Jom kita tengok bahan bahan membuat resepi kek batik lembut special ni. Jika dilihat memang nampak cantik dan lain macam.

Cara mudah hasilkan popia coklat salut nestum yang sangat sedap. Nak best guna brand. 15 minit masa memasak 10 minit jumlah hidangan 9x9 inci kek batik.

Dengan pengawasan anak anak kita peringkat sekolah rendah pun boleh cuba membuatnya sendiri sebagai mengisi masa lapang. Cara buat kek batik mempunyai berbagai versi dan resepi mengikut selera masing masing biasanya biskut marie coklat atau milo dijadikan bahan utama. 4 kek batik biskut jejari.

Sedap kek ni dan cara membuatnya pun mudah sangat. Tentunya semakin menarik untuk dimakan. Kali ni saya add dua sudu besar horlick urm lagi lemak rasa dia.

Kek ini dibuat dengan mencampurkan biskut marie yang dihancurkan dan digabungkan dengan sos coklat atau kastard cair yang dibuat dengan telur mentega atau marjerin susu pekat milo dan serbuk coklat. Bahan b topping choc ganache 1 cawan whipping cream anchor uht 100 gram choc compound 100 gram dark choc 1 sudu besar butter. Terdapat juga resepi kek batik milo cheese sukatan cawan nestum biskut kue oreo dan produk pertanian lain mengikut kreativiti mereka sendiri.

2 bungkus biskut marie 300g setiap pek tapi saya kurangkan sikit setengah row macam tu milo 350g. Cara membuat kek batik mempunyai pelbagai versi kek dan resepi mengikut selera masing masing biasanya cokelat atau biskut marie milo membuat bahan utama. Saya ingin berkongsi resepi kek yang paling ringkas dan anak anak suka iaitu kek batik biskut marie.

Macam kek coklat tapi bukan heheh tapi ini ialah kek batik melting tak dapat nak tengok dalam dia sebab nak bagi hadiah dekat kawan. Ada juga menggunakan nestum biskut oreo biskut biskut lain dan bermacam lagi mengikut kreativiti. Menggunakan biskut jejari dalam resepinya.

Paling mudah disediakan tapi kalau tak kena resepi dan caranya kita tak akan dapat hasil seperti yang diinginkan boleh jadi keras atau terlalu. Bahan a 1 pek biskut marie 300g 250g buttercup 1 tin susu pekat 1 cawan air masak 6 sudu besar serbuk koko 14 sudu besar milo telur 2biji. Kek batik coklat ganache yang sedap dan cantik permukaannya.

Resepi kek batik topping coklat. Cairkan terlebih dahulu buttercup. 1 sudu besar serbuk koko.

Siapa tak kek batik kan. Jom tengok resepinya di. Jikalau biasanya orang buat kek batik menggunakan biskut marie lain lagi dengan kek batik resepi daripada zaimah zakaria di facebook ini.

Pin On Azie Kitchen

Pin On Recipes

Pin On Kek

Pin On Cakes

Pin On Cakes

Pin On Cakes

Pin On Resipi

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Resepi Tumis Menumis

Kuih Batik Yasmin Resep Resep Makanan Masakan Malaysia Resep

Pin On Cake

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin Di Resepi Tumis Menumis

Pin Di Resepi

Pin On Cooking

Pin On Recipes

Pin Di Resepi Tumis Menumis

Pin On Kek Batik

Pin On Selera


Posting Komentar untuk "Biskut Marie Resepi Kek Batik Coklat"