Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resipi Resepi Kek Lumut Kukus

Resepi kek lumut kukus. Empunya resipi kukus selama 3 jam sahaja.

Pin Di Cake

Resepi kek lumut kukus sedap boleh dibilang mudah kerana tidak ada bahan bahan khusus yang harus dicampur kan dan tidak ada teknik teknik khusus untuk membuat kek yang satu ini.

Resipi resepi kek lumut kukus. Kek ini menggunakan bahan2 utk 1 2 adunan dan dikukus selama 2 1 2 jam. Perbezaan kek ini di semenanjung dengan sarawak ni adalah dari segi bahan dan tesktur. Kek lumut kukus resepi ii.

Oleh iluminasimedia pada 31 may 2019 kategori resepi. Baunya sgt wangi moist dan sedap. Kami telah menyediakan resipi kernel chewing untuk segala galanya dari bahan bahan yang diperlukan untuk membuat mulut stim.

Kek lumut adalah antara kek yang istimewa disebabkan berwarna hijau lumut. 4 biji telur a. Hentak sikit loyang bagi mengeluarkan gelembung udara.

Kek lumut sarawak kukus resepi lama kek kukus sarawak lembut n lembap. Ada pelbagai versi resipi teteapi menggunakan bahan asas yang sama iaitu horliks nestum dan mentega bagi memberi tekstur yang lembab. Tutup kek menggunakan aluminium foil atau plastic wrap.

Lagi koleksi resepi kek tradisi bumi kenyalang dalam versi dyg. Bila sebut saja kek bewarna hijau mesti kita akan ingat kek lumut versi bakar atau versi kukus kan. Tapi kali ni jom tengok resepi kek lumut sarawak sama bewarna hijau dan dikenali dengan kek hijau sarawak atau kek lumut sarawak.

Bahan bahan resepi kek lumut hijau kukus. Ia berasal dari negeri sarawak. Kek istimewa dari sarawak ini di panggil kek lumut mungkin kerana warna hijaunyanya yang seakan lumut.

3 4 cawan gula kastor. Dah lama sebenarnya nk buat tapi tu lah asyik tertangguh jer. Panaskan air dalam periuk kukusan letak loyang dan kukus guna api sederhana selama 3 6 jam.

Resepi kek lumut kukus simple. Kek lumut dikukus selama 3 jam setengah untuk memperolehi warna lumut tersebut. Rainbow chiffon cake kek chiffon yg bukan sahaja menarik tapi sedap.

1 cawan tepung hongkong gandum diayak 2 sudu kecil esen vanilla. Red velvet in the jar cantik dan sedap. Resepi kek lumut kukus paling simple dan lazat.

Red velvet cake kek sibaldu merah sedap. Bila dah sampai seru alhamdulillah akhirnya beginilah kejadiannya. 1 cawan serbuk horlicks.

450 gram mentega berkualiti tinggi seperti jenama anchor. Jangan tuang sampai penuh sebab kek ini akan naik walaupun ia tak guna bahan penaik. Minggu lepas entah mcmmana rasa terpanggil pulak utk mengukus kek lumut dgn menggunakan resepi kedua dj.

10 biji telur gred a. 3 4 cawan gula halus. 2 cawan nestum dikisar halus 1 cawan serbuk almond.

Loyang 7 x 7 1 cawan tepung gandum diayak.

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Recipes

Pin On Kek Lumut

Pin On Receipe

Pin On Resepi Kek

Pin On Noy Yullan

Pin On Kek Lapis

Pin Di Cake Lumut

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Cake

Pin On Kek Lumut

Pin On Recipes

Pin On Layer Cakes

Pin On Noy Yullan

Pin On Recipes

Pin Di Recipes Folder

Pin Di Kek Lapis

Pin On Resepi Mas Cotek

Pin On 70 Food Bloggers And Foodies United Pin Board


Posting Komentar untuk "Resipi Resepi Kek Lumut Kukus"