Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Coklat Kukus

Kami nak berikan anda resepi kek coklat kukus dengan sukatan cawan senang kan. Kek kukus coklat lembab mudah dan menjadi.

Pin On Recepi Melayu

Cara buat resepi kek coklat kukus mudah.

Resepi kek coklat kukus. Dah la sedap resipi kek coklat kukus ni tak tahan bila dah sejuk pun masih lembab. Ni boleh anda cuba. Bila sebut kek coklat pasti terbayang rasanya yang manis.

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. Bahan a 1 cawan serbuk koko diayak 1 cawan gula pasir 1 cawan susu cair 1 cawan minyak masak 1 2 cawan susu pekat 2. Bila terpandang resepi dari chef zubaidah ini tiba tiba teringin nak makan kek coklat kerana tak sempat pun untuk makan kek yang disediakan semasa majlis makan makan di rumah kami hari.

Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Tuang bahan a yang. Di dalam mangkuk berlainan pecahkan telur dan pukul hingga kembang.

1 mug minyak masak 1 mug susu cair 1 mug susu pekat 1 mug serbuk koko 1 2 mug gula pasir dikisar halus dulu 4 biji telur gred a b 1 1 2 sudu teh baking powder 1 1 2 sudu. Ayak smua bahan bahan yang bertanda dan ketepikan. Kek kukus ini disediakan oleh juita dan nana selepas makan malam.

Bahan lain smua masukkan dalam blender pastu blend jer sampai sebati. Terima kasih kepada cikgu suraya tuan punya blog untuk resepi kek coklat yang mudah dan sedap ini. Sambil buat proses ni jangan lupa.

Bahan a 1 cawan serbuk koko tak kisah jenama apa pun 1 cawan gula pasir 1 cawan susu cair. Ditambah pula dengan topping coklat menambahkan lagi kemanisan yang sedia ada. Tak perlu risau apa apa masukkan dalam bekas lepas tu kukus ja selama 60 minit dengan api sederhana bila dah masak nanti terhasilah kek coklat moist lembab sebab dengan cara kukus wap air yang membantu melembabkan kek.

Bagi anda yang nak cuba buat kek coklat mpoist yang kurang manis resipi perkongsian saudari ummydarwisha mansor ni boleh anda cuba. Tuang kedalam bekas yang ada bahan ayak tadi t. Resepi kek coklat kukus bahan bahan.

Cara buat kek kukus coklat yang moist dengan menggunakan sukatan cawan resepi kek kukus coklat terbaru campurkan gula susu cair susu pekat manis marjerin ke dalam periuk atau kuali masak atas api hingga larut pastikan api dalam keadaan perlahan supaya ia larut dengan sekata. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Memang sesuai sangat kalau anda nak rasa kek coklat yang sedap best kan 1 2 cawan air panas kacau lagi dengan tangan supaya sebati.

Resepi kek coklat kukus image via facebook bahan bahan.

Pin Di Selected Cakes

Pin On Recipe

Pin On Kek Coklat Moist

Pin On Recipes

Pin On Resepi

Pin On Acuan Biru

Pin On Kek Coklat Milo Yang Moist Dan Sedap

Pin On Projek Untuk Merasakan

Pin On Airtangan Chef

Pin On Kek Coklat Super Moist

Pin On Yummy Resepitotry

Pin On Yummy

Pin On Resepi Kek Biskut

Pin On Cakes Muffins

Steamed Style Chocolate Cheese Chocolate Chocolate Cheese Moist Cakes

Pin On Resepi Kek

Pin On Kek

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Airtangan Azlina Ina


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Coklat Kukus"