Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Pisang Moist Choc Chip

Menurut saudari ekin majid resipi ini dikongsi dari saudara rushdi lazim dan ia sangat mudah disediakan. Boleh juga guna pisang lain macam pisang emas.

Muffin Pisang Coklat Chip Cupcake Cakes Cooking Muffin

Resepi asal kek pisang ni saya ambil dari blog the sisters kat sini sisterscookingproject2 blogspot my.

Resepi kek pisang moist choc chip. Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan boy dan mia ada di rumah. Antara pisang yang sedap boleh anda gunakan untuk kek pisang coklat ini ialah antaranya dari pisang berangan pisang emas pisang lemak manis dan beberapa jenis pisang lagi. Anda patut cuba resipi perkongsian puan sabariah sharif ni.

Cara mudah untuk menyediakan kek pisang coklat kluster kayangan yang sangat sedap dan mudah disediakan. Sedapnya kek pisang coklat kluster kayangan ni. Kalau tak habis kita boleh jer simpan dalam freezer seperti mana kek yang lain.

Suka kek pisang moist boleh cuba resipi kek pisang coklat cara rahmat baha cadangnya nak buat kek pisang coklat moist cara rahmat baha tu tapi bahan tak cukup. Dalam resepi ni saya guna pisang berangan. Saiz kek ini juga sangat bersesuaian untuk hidangan keluarga yang kecil.

Terima kasih starbuck kerana buat sy gilakan awak hahahaha. Teringin sesangat dengan pantas mas terus mintak incik suami belikan pisang dan mas pun selongkarlah resepi sane sini. Malah ia juga memang menjadi kegemaran ramai.

Siapa suka makan kek pisang. Janji jadi kek daripada pisang dibiarkan je. Berbalik pada kek pisang ini ianya memang sedap memang lembab dan secukup jer kemanisannya.

Credit to the sisters untuk resepi yang best ni. Sejujurnya mas bukanlah penggemar kek pisang tp bila dah rasa kek pisang yg dicampur dgn chip coklat terus mas jatuh cinta. Kek pisang bersama chocolate chip amat sedap sekali.

Dan ia sangat mudah disediakan. Kek pisang antara resipi kek yang paling mudah nak buat. Kek pisang akan lebih moist dan sedap lepas sehari.

Sangat ringkas dan mudah malah kombinasi manis pisang. Buat je lah cara yang biasa buat. Tips penting untuk resepi kek pisang coklat ini adalah cara untuk elakkan coklat chip di bahagian topping tenggelam.

Berikut adalah bahan bahan dan cara cara yang diperlukan untuk resepi kek. Kek pisang ini akan moist dibahagian tengah boleh cucuk pada bahagian tengah kalau nak tahu dah masak ke belum cucuk dengan lidi sekiranya tidak melekat maksudnya kek pisang korang dah. Sedia untuk dibakar dalam 180c selama 50 60minit.

Jika ditanya pendapat saya saya lebih suka kek pisang dari resepi yang saya guna sebelum ini. Membuatnya juga amat mudah anda tidak perlu menggunakan mesin pengadun memadai menggunakan senduk biasa sahaja.

Pin On Eustolia S Board

Pin On All Recipe

Pin On Kuih Sekaya

Pin On Cakes

Pin Di Recipe

Azie Kitchen Kek Pisang Yang Sangat Lembab Banana Cake Recipe Cake Recipe Using Cake Flour

Pin On Sajian Dapur Bonda

Pin On Recepi Melayu

Pin On Cakes

Pin Di Resepi Kek

Pin On Airtangan Chef Mariana Zainal

All Recipes Letsmasak Recipes Cooking Recipes Yummy Food

Pin On Cake

Pin On Recipe Cakes

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Recipes

Pin Di Kek

Pin Di Kek

Pin On Cakes


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Pisang Moist Choc Chip"