Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Carrot Moist Kukus

2 bji telor 1 2 cwn gula 3 4 minyak jagung kisar sampai kembang campur 1 sudu kecil esen vanilla iklan 1 cawan tepung gndum 1. Hmm sangat sedap cukup sedap.

Pin By Norhayati On Foooooooood Cake Recipes Steam Recipes Steamed Cake

Pendek kata sesuai dan menepati selera saya untuk sekeping kek buah.

Resepi kek carrot moist kukus. Tapi hajat selalu tertangguh kerana setiap kali ingin membuatnya setiap kali juga bahan bahan yang diperlukan tidak mencukupi. Sedap tau rugi lar klau uols x cuba huhu. Butter dan gula dipukul sehinga gebu.

Dalam artikel ini kami ingin berkongsikan sebuah resepi kek carrot dan kurma oleh puan yatie eimra. Saya memang dah lama teringin untuk membuat kek karot sendiri tambahan lagi selepas melihat nana membuat kek karot yang sangat sedap dan moist. Menurut beliau resepi ini sesuai untuk anak kecil berusia 1 tahun ke atas dan kek ini jugalah yang menjadi hidangan istimewa sempena hari jadi anaknya yang ke 2 tempoh hari.

Hari ni nak tayang kek coklat pula sebenarnya resepi ini koleksi turun temurun bonda akak punya kawan ketat sekampung mintak resepi semalam dia mencuba pagi2 ni buka fb teruja bila tengok kek coklat kukus yang mewah dengan topping coklat dan di tabur coklat rice. Selari dengan itu resepi resepi organik tanpa gula garam msg perasa tiruan dan pengawet sering mendapat perhatian. Masukkan adunan kek carrot ke dalam loyang dan bakar pada suhu 150 160 c bergantung pada oven anda selama 1 jam menggunakan api atas bawah.

Secukup rasa sahaja kemanisan dan sangat moist. Masukkan telur satu persatu. Kek carrot antara yang menjadi kegemaran ramai.

Resepi kek coklat moist kukus sumber resepi. Waslm sis alhamdulillah syukur kerana resepi kek ini menjadi untuk puan sedap pulak tu saya pun ada cuba resepi coklat kukus yang lain pun still suka akan resepi yang ini sebab moist manis dan rasa coklat dia ngam kat tekak semoga sis juga dapat kongsi resepi ini dengan orang lain supaya amal jariah resei ini berpanjangan aamin. Sementara kek dibakar bolehlah sediakan topping kek carrot ini daripada creamcheese.

Resepi kek carrot ala ala secrete recipe jom kita tengok resepi carrot cake ala ala secrete recepi nie. Jika ada yang teringin boleh membuatnya sendiri dengan resipi yang dikongsi oleh zuraini manap sangat menjimatkan. Nak buat dia senang je nak beli mhal.

Tambah lagi diletakkan topping creamcheese pasti leka menikmatinya. Kek ini setelah sejuk saya bungkuskan dengan plastik wrap dan biarkan selama 2 hari untuk menjadikan ianya lebih moist. Boleh klik di sini untuk melihat kek dan resepi yang digunakan oleh nana.

Selepas 2 hari baru saya memotongnya. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bahan bahan kek carrot almond bahan bahan untuk creame cheese cara cara untuk membuat kek carrot carrot almond cake recipe almond carrot cake ingredients ingredients for.

250 gram creamcheese brand tatura. So baik buat sendiri jimat duit. Kek karot kukus bahan 250 g butter 150 g gula halus 3 biji telur 1 s k esen vanilla 200 g carrot parut dan celur toskan kering 100g prune cincang 50 g kismis 230 g tepung gandum 1 s k baking powder ayakkan 1 s k serbuk kulit kayu manis cara.

Bahan creamcheese topping untuk kek carrot.

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin Di Carrot Cakes

Pin Di Makanan

Pin On Recepi Melayu

Resepi Carrot Cake Simple Dan Mudah Wortel Makanan Resep Kue

Pin On Cooking

Pin Di Baking S Corner

Pin Di Cakes Muffins

Pin On Kek Coklat Moist

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin Di Rohayamas Resipi

Azie Kitchen Steamed Mixed Fruit Cake Very Moist Memanggang Kue Kue Buah Resep Biskuit

Pin On Cake

Pin On Cakes Muffins

Resepi Terbaik Azlina Ina Cake Recipes Savory Dessert Butter Cake

Carrot Cake Cake Recipes Cake Recepies Cake Receipe

Carrot Cake Gebu Cake Recipes Carrot Cake Recipe Cake Desserts

Loading Recipe Cake Recipes Carrot Cake Recipe Moist Carrot Cakes

Pin Di Baking


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Carrot Moist Kukus"