Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Kukus 8 Jam

1 2cwn jus air pandan kek wangi smerbak 3bj telur. Susahnya nak buat kek susahnya nak masak dan bakar tu susahnya kek nak menjadi dengan cantik.

Viral Oh Viral Kek Hati Parek Lagend Sedap Dan Paling Facebook

Tapi sblum kukus adunan diperapkan dulu selama 1 jam.

Resepi kek kukus 8 jam. Dapat resepi dari mak mertua. Saya pernah membuat kek buah kukus di sini tapi saya rasa ianya terlalu lembab dan agak manis. Sy pernah try gak buat kek buah nih resepi lebih kurang sama.

Pastikan jangan sampai penuh sebab kek ni akan naik walaupun tiada bahan penaik digunakan. Ia merupakan kek pandan yang dikukus dan dicurahi dengan cheese cair yang amat sedap berikut adalah bahan bahannya. Dah lama x buat sebab mengenangkan nak kukus 4 jam tuh.

Maka kali ini kami hadirkan. Bahan bahan 350g mix fruits 250g butter merjerin 60g air panas 300g gula 350g tepung gandum 1sudu kecil cream of tartar 1sudu kecil baking powder. Kukus selama 2 jam atau sehingga masak.

Kek ini bersaiz agak besar dan masa mengukusnya adalah minimum 4 jam tetapi kalau hendak betul betul sedap bolehlah dikukus sehingga 6 jam. Sila tutup kek dengan alluminium foil plastik wrap. Kukus selama 1 jam.

Selepas masak biarkan kek di dalam pengukus sehingga sejuk supaya buah tidak jatuh atau mendap ke bawah. Resepi kek durian berkrim imej via facebook rasa teruja pula bila tengok orang makan kek durian. Bahan untuk membuat kek pandan kukus 1 1 2cwn gula blh krgkan jika suka krg manis 1cwn susu duch lady susu cair 1cwn myk msk 1st ovalet sedikit pewarna hijau.

Resepi kek buah kukus moist sangat ini bahan bahan yang diperlukan untuk resepi kek buah moist. Rasa ingin beli dan makan masa puas puas. Hentakkan sedikit loyang lalu kukus dengan menggunakan api yang sederhana selama 3 6 jam.

10 resepi kek guna blender yang sangat mudah hingga tahap jadi viral bila sebut perkataan kek perkara pertama yang terlintas di fikiran adalah susah. Jika ingin menambah air pengukus tambah air panas. Resepi kek pandan cheese leleh resepi yang seterusnya ini ialah resepi kek pandan cheese leleh.

Tak adalah insiden kek hangit bila terlebih kukus berbanding membuat kek yang dibakar dalam. Bakar dengan suhu 130 c selama 2 jam. Aneka resepi kek kukus yang lazat dan mudah kek kukus antara resepi yang mudah disediakan dan bagus juga untuk melatih anda yang baru nak belajar buat kek.

Saya hanya mengukus selama 5 1 2 jam sahaja. Apalagi kalau musim durian macam ini.

Koleksi Resipi Aneka Kek Kukus Sedap Mudah Buat

Pin On Receipe

Pin On Cake

5 Resipi Kek Kukus Viral Di Fb Ramai Yang Dah Cuba Menjadi

Resepi Kek Hati Parek

Pin On Recepi Melayu

Pin Di Cakes

Pin On Kek Coklat

Kek Kukus Butter Egg Gebu Resepi Untuk Dikongsi

Pin Di Yummylicious Cakes N Brownies

Pin Di Lovely Cakes Collection Steamed Method

Pin On Recipes

Kak Nor Di Dapur Rasepi N Share Rasepi Kek Kukus Hati Pari Ej

Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Yang Sangat Sedap Kenyal Dan Pasti Menjadi Sarangnya Blog Cik Matahariku

Resipi Kek Buah Kukus Moist Yang Mudah Terlajak Sedap Sekali Cuba Payah Nak Berhenti Makan Weh

Pin On Airtangan Chef Mariana Zainal

Resepi Kek Belacan Sarawak Kukus Kompilasi Himpunan Resepi

Resipi Kek Hati Parek Oleh Aznie Khasri Cookpad

Pin On Resepi


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Kukus 8 Jam"