Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek 3 Bahan Tanpa Telur

Jom buat kek marble. Resepi kek ini sesuai bagi sesiapa yang mengalami alahan dengan telur.

Pin On Masakmasak

Saya tidak menggunakan telur dalam resepi ni.

Resepi kek 3 bahan tanpa telur. Jadi ianya sesuai untuk sesiapa yang tidak boleh makan telur atau alah dengan. Bahan bahannya cuma tepung gandum milo gula telur serbuk penaik dan minyak masak. Setelah buat carian di google maka dapatlah satu resepi kek marble tanpa telur.

Bahan bahan kek coklat moist kukus tanpa telur. So bila dalam keadaan ni tetiba terfikir untuk mencari aneka resepi kek tanpa telur dan tanpa butter yang boleh di buat dengan mudah kat rumah. Walaupun tanpa telur hasilnya tetap sedap cantik gebu dan wangi.

Antaranya kek coklat kukus. Bagi suri rumah separuh masa macam aku hujung minggu lah masa yang dinantikan untuk rilex sikit hehehhe. 3 4 cawan gula.

Resepi pankek tanpa telur. Jadi dia masak je 3 minit seperti resepi dan kek beliau menjadi. Resepi kek marble ini dikongsikan oleh puan ain afiqah menerusi facebook.

Salah satu alasan mereka adalah alah dengan telur. Kek marble tanpa telur. Korang boleh gunakan biskut marie perisa asli ataupun gantikan dengan perisa coklat.

Tapi bagi sesetengah individu kek bukan pilihan mereka ketika menyambut harijadi ataupun untuk dimakan bila bila masa. 1 sudu kecil serbuk penaik. Baca juga.

Cuma guna 3 bahan saja dah boleh buat cheese cake yang sedap. Saya pernah kongsikan beberapa resepi kek coklat sebelum ini. Jadi tak perlu risau lagi dengan kek yang mengandungi telur.

Resepi kek tanpa telur sedapnya kek. Kalau dulu orang makan kek ni waktu ada perayaan ataupun keraian seperti kenduri kendara. Bahan a 1 cawan tepung serbaguna 1 sudu teh gula atau secukupnya 2 sudu teh baking powder 1 4 sudu teh serbuk kayu manis.

6 resepi kek mudah tanpa telur dan butter dalam masa pkp ni hmmm agak susah sikit nak dapatkan stok telur. Guna bahan bahan yang sedia ada di dapur je. Resepi asal daripada blog.

Post kali ini menyediakan 10 resepi kek tanpa telur untuk anda cuba. Tekstur kek ni lembut kerana ada campuran susu cair. 1 sudu kecil esen vanila.

Ada kawan ummi yang cuba katanya ketuhar micro beliau takde pulak setting suhu. Ini resepinya selamat mencuba dan terima kasih sudi membaca resepi kek marble saya. 1 cawan tepung gandum.

Kek batik indulgence ni terdiri daripada 3 lapisan iaitu lapisan kek cheese dan coklat. 3 resepi kek tradisional melayu mudah boleh buat sendiri di rumah kek sejenis manisan yang kini dinikmati tanpa mengira waktu dan musim. Si aiyan kan penggemar oreo dia pun.

Jom buat kek sama sama. 1 sudu kecil soda bikarbonat. Biasalah telur kan antara bahan utama yang sering ada di setiap rumah.

Bahan b 1 cawan susu segar 1 sudu besar minyak sayur 1 sudu teh esen vanila 1 sudu besar air 2 sudu besar mentega dicairkan. Makan pada hari esoknya pun kek tetap sedap lagi lembut. Lapisan pertama saya gunakan biskut marie.

Minggu lepas aku dengan aiyan ada tengok video di youtube kekti mazlan dia ada share pasal kek orea 3 bahan. Indahla esok lusa dah cuti hujung minggu. Resepi kek oreo 3 bahan assalamualaikum semua berjumpa semula kita di hari jumaat yang indah ini.

Tapi katanya jadi cam. Tapi dalam resepi tu tak cakap pula berapa suhu atau watt microwave yang perlu diguna. 1 2 cawan minyak jagung.

1 2 cawan serbuk koko. 100gm coklat masakan. Gaul semua dan masak selama 3 minit dalam microwave.

Ia telah disunting dan diterbitkan semula dengan kebenaran. 1 cawan yogurt asli.

Pin On Cakes Muffins

Pin On Aneka Resepi Roti

Pin On Resepi Azlina Ina

Tiramisu Sponge Cake Cake Recipes Tiramisu Recipe Cake Receipe

Brownies Cake Recipes Brownie Cake Recipe Savory Dessert

Pin On Recepi Melayu

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Makanan Dan Minuman

Pin On Resepi Kek

Pin On Resepi Cake Azlina Ina

Tart M Ontok Fruit Tart Cake Bakery Desserts Mini Bites Desserts

Pin Di Recipes

Chocolate Cake 3 Bahan Lock Down Cake Tanpa Telur Tanpa Oven Tanpa Mixer Youtube In 2020 Dessert Recipes Chocolate Cake Desserts

Pin On Cakes

Pin By Siti Huzaimah On Cake Cake Baking Recipes Cake Recipes Sweet Recipes

Pin On Revista Reposteria

Agar Agar Gula Merah Bersantan Tanpa Telor Cake Recipes Pudding Desserts Recipes

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin Di Resepi Kek


Posting Komentar untuk "Resepi Kek 3 Bahan Tanpa Telur"