Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Oren Dulu Dulu

Bahan resepi kek oren moist. Emmm mengenangkan aroma kek tersebut yang sedang dibakar memang buat kita rasa hendak berbuka puasa jadinya.

Basic Butter Cake Butter Cake Cupcake Cakes Cake

Lihat juga resipi resipi untuk kek oren blender.

Resepi kek oren dulu dulu. Banyak jer resepi kek oren di internet tapi saya suka resepi yang saya telah rasa sendiri keenakannya. 3 cawan tepung gandum 1 sudu teh baking powder 1 sudu teh soda bikarbonat satukan ketiga tiga bahan di atas gaul sekejap dan ayat 2 3 kali untuk dapatkan tekstur kek oren yang halus. Pelbagai resepi seperti resepi kek kuih tradisional aiskrim western masakan bag murah ted baker gred aaa berjenama resepi kek oren resepi kek oren ibu nonstop bla bla blah.

Ada satu resipi kek ini mesti wajib mak kita buat lain tak bukan kek oren. Buah oren digunakan. Resepi kali ini merupakan sebuah resepi kek yang diinovasi dari kek butter vanila.

Teknik yang digunakan ini yang memberi kepada namanya alunan kasih. Ingat tak masa dulu dulu orang suka buat kek oren. Ia menggunakan parutan kulit buah oren dan jusnya juga diguna didalam resepi ini.

Kek alunan kasih adalah kategori kek butter yang diubah suai dengan teknik yang sedikit berbeza. 4 biji telur gred a atau 5 biji telur 1 2. Lagi pulak bahan bahan yang diperlukan sangat mudah dan penyediaannya juga sangat ringkas.

Mengimbau kenangan zaman kita kecil kecil dulu semasa mak mak kita sibuk membuat persiapan kuih raya. Koleksi 13 kek dulu dulu masih evergreen dan sedap buat terkenang zaman dulu banyak sungguh kek terkini antaranya red velvet tiramsu brownie antaranya yang cukup disukai orang zaman sekarang ni tapi keunikan kek zaman dulu masih evergreen ni sentiasa memikat hati dan sedap sampai terkenang zaman dulu ahh throwback sambil kunyah dengan secangkir kopi kan. Butter self raising flour gula kastor biji telur gred a asingkan putih dan kuning biji oren 1 biji parutan kulit limau 40 50 ml perahan jus oren jus oren 4 sb oren sunquick 250 ml air gula tepung jagung.

Sangat cepat kerana saya mula menyediakannya sebaik sampai di rumah dan siap dibakar sebelum saya keluar berbuka puasa di surau. Nieza nor hamnira turut berkongsi resipi kek oren dulu. 35 resipi yang mudah dan sedap untuk kek oren daripada komuniti memasak terbesar di dunia.

Kek oren orang dulu dulu selangor kesukaan ayah dia sukakan rasa dan bau oren yang semula jadi. Dunia hanya sementara fy ramuan 250 g butter majerin pun blh 1 cwn gula 4 biji telur gred a 1 2 cwn air perahan buah oren 2 cwn tepung gandum. Kek oren adalah resepi kek butter yang telah diolah menggunakan buah oren.

Kiranya memang tradisi bila time raya kek oren mesti kena ada atas meja untuk di jamu pada tetamu. Katanya senang sangat nak buat rasa pun sedap. Resepi kali ini adalah merupakan satu lagi resepi yang sesuai sebagai menu hi tea.

Pin Di Baking Et Astuces

Pin On Kek Lapis

Pin On Kek Kukus

Pin On Cakessssssss

Pin Di Baking

Pin On Cakes

Pin On Resepi Kek

Pin By Nur Syairah On Kueh Melayu Snack Cake Cake Recipes Chocolate Cake Recipe

Noxxa Fruit Cake Pressure Cooker Cake Cake Recipes Cooker Cake

Pin On Airtangan Azlina Ina

30 06 2019 Food Bread Pintrest

Pin On Azlita Kek Biskut Sweetpastry

Pin On Yummyyummeh

Pin On Recipes Malaysian Kuih

Pin By Mary Lam On Cakes Pastry Buns Dessert Cake Recipes No Bake Cake Fruit Cake

Pin On Bake Cook

Pin Di Aneka Kek

Pin On Yummylicious Cakes N Brownies

Pin On Resipi


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Oren Dulu Dulu"