Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Apam Gula Hangus

Kek yang dibakar sempurna dan dipotong dengan sedikit teknik akan menjadikan kek seolah olah seperti sarang semut ada juga yang panggil kek ini sebagai kek sarang lebah atau kek sarang semut. 1 cawan gula pasir 1 cawan air panas jadikan gula hangus 2 biji telur 1 2 cawan minyak masak 2 sudu besar marjerin butter 2 sudu susu pekat 1 sudu teh soda bikarbonat.

Pin On Apam

Apam gula hangus bahan bahan.

Resepi kek apam gula hangus. Pukul telur bersama gula hingga kembang masukkan tepung di. Apa yang membezakan resepi kek gula hangus sedap ini dengan resepi resepi lain adalah hasil akhir yang akan buatkan anda berpuas hati walau kali pertama membuatnya dengan bantuan dan tips yang akan kami. Mula mula cairkan gula dahulu untuk membuat gula hangus.

Resepi apam gula hangus bahan bahan. Kek ni boleh dikatakan kek klasik yang menjadi kegemaran ramai sejak dahulu lagi. Saya juga ada menulis resepi resepi apam nasi kukus gebu paling mudah dibuat di sini untuk anda cuba.

1 cawan gula 1 cawan air panas 1 cawan tepung gandum 1 cawan susu pekat 2 camca teh soda bikarbonat 4 biji telur 2 camca besar mentega cara membuat. Saya masih menyimpan resepinya di dalam buku resepi saya sejak zaman kanak kanak. Resepi kek gula hangus bahan bahan.

Tapi untuk membuat kek hari ini saya menjenguk jenguk resepi kek gula hangus yang terdapat di dalam internet. Bentuknya yang unik dan tekstur. Terima kasih telah berkunjung ke laman web kami.

1 1 2 cawan tepung gandum. Semangat tengah berkobar ni untuk memasak apam. Kek gula hangus ini sangat sesuai dimakan sebagai dessert ataupun untuk menjamu tetamu ataupun untuk anda bawa sebagai sajian ke rumah sedara.

Jangan lupa like dan share resepi ini ya. Bahan a 1 cawan gula pasir 1 cawan air panas bahan b 3 biji telur gred a 1 cawan tepung gandum cawan. Kek gula hangus atau juga dikenali sebagai kek sarang semut kerana rupa dan tekstur nya yang berlubang lubang.

Bahan bahan resepi apam gula hangus. Resepi menarik lain selain resepi apam gula hangus kami juga menulis resepi lain yang mendapat perkongsian ramai. Resepi apam pisang resepi kek apam susu.

Rasanya pun sangat sedap dan tidak mudah berasa muak jika. 2 1 2 gelas tepung gandum 1 gelas gula pasir 1 gelas gula hangus 1 gelas susu cair 2 biji telur 2 sudu teh vanila 3 sudu teh soda bikarbonat cara penyediaan. Kek ini adalah kek kegemaran saya.

Resepi kek gula hangus kukus atau biasanya disebut kek sarang semut. Apam gula hangus azie 10 31 2011 apam kuih muih walaupun sampai rumah hari ini hampir pukul 8 malam saya terus masuk ke dapur sebaik solat maghrib dengan tak sempat menyalin baju kerja.

Pin On Malaysian Sweets

Apam Pisang Gula Melaka Asian Desserts Recipes Malaysian Dessert

Pin On Noxxa Pressure Cooker

Apam Gula Hangus Blog Cik Matahariku In 2020 Food Breakfast Muffin

Apam Gula Hangus Recipes Food Cooking Recipes

Apam Senyum Mekar Savory Dessert Asian Desserts Malaysian Dessert

Pin On Recipes

Apam Karamel Coklat Snacks Dishes Asian Desserts Cooking Recipes

Pin On Kuih Muih

Pin On Kuih Muih Warisan

Apam Gula Hangus

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Bingka N Apam

Pin On Airtangan Azlina Ina

Apam Karamel Cooking Recipes Recipes Steamed Cake

Pin On Snack

Pin On Aneka Resepi Roti

Mamafami S Spice N Splendour Apam Mentega Gula Hangus Steamed Sponge Cake Recipe Rice Cake Recipes Sponge Cake Recipes


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Apam Gula Hangus"