Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Pandan Santan Kukus

Adunan kek pandan kukus ni untuk saiz loyang berukuran 6 inci atau 3 4 orang makan. 120g tepung gandum 2 sudu besar serbuk koko wajib cuba.

Pin On Koleksi Resepi Mas Cotek

Di pukul bahan c 1 cawan pati santan dan secubis garam.

Resepi kek pandan santan kukus. Terdapat pelbagai cara untuk membuat kek pandan ini seperti membakar dan mengukus akan tetapi resepi yang dikongsikan ini menggunakan cara mengukus. 1 2 cawan gula halus. Bahan a 2 cawan tepung gandum di ayak 1 1 2 sudu kecil baking powder.

Dessert ini memang sesuai sangat dibawa ke acara potluck ataupun sebagai manisan untuk minum petang dengan keluarga tersayang di rumah. Lembut gebu dan lemak manisnya tu sedang sedang elok je. Jika dulu zaman nenek dan ibu kita santan dan pandan ni guna untuk buat kuih muih tradisional je.

Di pukul 11 3 cawan gula pasir. Ok berbalik kepada kek kukus pandan ni siapa nak cuba buat tu boleh tengok video kat bawah ni dulu. Kek ni saya buat 3 hari lepas untuk makan2 kat rumah.

Buat ibu ibu kaki baking yang suka sangat masuk ke dapur sebab asyiklah nak membuat kek kenalah cuba resepi kek pandan kukus ni. Kek santan pandan kukus assalamualaikum. Boleh jugak guna resepi ni untuk buat kek pandan cheese leleh.

Bahan bahan resepi kek kukus pandan ni. Kali ni saya kongsikan resepi kek santan pandan kukus. Resepi brownies kedut ayakkan.

Resepi ini sangat senang dan. Kek pandan sangat sedap dan boleh dimakan pada bila bila masa sahaja terutama sekali ketika minum petang. Sedapnya kek span pandan santan.

Tengok gambar je pun dah rasa kesedapan kek homemade ni. Kalau anda nak buat saiz besar gandakan sahaja bahan bahan resepi kek di bawah ni ya. Guna resepi ni memang kek akan jadi sangat gebu dan lembut.

Aroma wangi pandan yang semerbak memang dapat menaikkan lagi selera kita. Resepi biskut nutella brownies cara cara untuk membuat brownies original kukus. Kek kukus ini juga manisnya sederhana sahaja sebab saya suka rasa sebegini.

Panjang bebenor namanya kan. Tapi kali ni saya tak buat topping pun. Sebabnya saya buat 2 biji kek karamel untuk kawan2 tempat keja yang mintak buatkan dan saya rasa bersalah pulak kalau tak buat apa2 untuk adik2 kat rumah ye la.

3 biji telur ayam gred a. Bagi penggemar kek pandan mesti kalian semua. Cuma tambahkan je topping cheese.

Sekarang macam macam boleh diolah guna bahan ni. Rasa dan rupa yang enak itu mampu membangkitkan selera sesiapa sahaja yang melihatnya. 1 1 2 soda bikabonat di ayak bahan b 5 biji telor gred b.

Makan kek ni kosong macam tu je pun dah sedap dah. Resepi brownies asli bahan bahan untuk membuat brownies original 450g dark compound chocolate 150g butter 4 biji telur 180g gula perang 1sudu teh esen vanilla wajib cuba.

Pin Di Traditional Cakes Sweets Dessert To Die For Must Try Addicted At Own Risk

Pin On Resepi Kek

Pin Di Kek

Resep 395 Brownies Pandan Kukus Ala Amanda Oleh Je Debloom Resep Makanan Resep Kue Lezat

Pandan Gula Melaka Brownie Cake Recipe Pandan Cupcakes Recipe Moist Cake Recipe

Pin On Cake

Resep Bolu Pandan Lembuut Mirip Chiffon Oleh Xander S Kitchen Resep Kue Chiffon Kue Camilan Resep

Love Dulu Sebelum Coba Resepnya Agar Kita Makin Semangat Bolu Kukus Pandan Ala Bubu Andra Moezandra Baha Bolu Bakery Cakes Chinese Dessert

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin Di Resep

Cake Kukus Santan Jajane Vivi Bolu Pandan Kue Lezat Resep Makanan Penutup

Bolu Pandan Santan Jadul Lembut Poll Youtube In 2020 Resep Cake Bolu Pandan

Resep Bolu Pandan Kukus Santan Lembut Resep Kue Resep Brownis Resep Masakan Indonesia

Resep 395 Brownies Pandan Kukus Ala Amanda Oleh Je Debloom Resep Makanan Bolu Pandan Resep

Pin On Kek Kukus

Pin Di Putu

Pin Di Aneka Bolu

Bolu Pandan Santan Lembut Banget Resep Makanan Kue Lezat Dan Resep


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Pandan Santan Kukus"