Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Mudah Sukatan Cawan

Cara buat kek asas. Jom baking dengan cara mudah.

Pin Di Cake

Saya putar secara manual je guna tangan.

Resepi kek mudah sukatan cawan. 5 sajian bahan bahan. Resepi kek batik sukatan cawan yang simple sedap mudah dibuat march 19 2020 january 9 2020 by viramon resepi kek batik versi 2020 yang nikmat bila makan ada yang ikut sukatan cawan untuk buat jom tengok versi kek batik seperti milo nestum oreo cheese leleh dan banyak lagi serta cara buat. Kalau kukus jadi moist kalau bakar jadi kek span padat la sangat la senang nak buat.

Kalau tengok keyword ada ramai juga yang cari segala jenis kuih dan kek tapi nak sukatan cawan. Alhamdulillah tak sangka hasilnya menjadi dan moist sangat. Faham sangat dah mesti malas nak timbang.

Saya tak ada mixer saya tak ada oven. Dibawah ini telah cikza susunkan korang hanya perlu klik pada tajuk resepi sahaja untuk mendapatkan bahan bahan yang bersesuaian. Resepi kek lemon ni dah guna sukatan cawan sebab nak mudahkan korang nak sukat rasanya tak semua kot orang suka nak main timbang berat tepung gula dan lain lain.

Tapi disebabkan minat nak cuba juga buat kek marble. Jom cuba resepi kek marble ini. Boleh di ubah perisanya mengikut selera.

Jom saya share resepi kek marble paling simple yang rasanya semua pun boleh cuba sendiri di rumah. Lain orang lain citarasa. Boleh dikukus dan boleh dibakar tau.

Rasanya pun sedap resepi asas kek. Sememangnya resepi kek menggunakan sukatan cawan tersangat mudah dan menjadi pilihan ramai kerana ianya jarang sekali di ketengahkan. Resepi kek marble paling simple sukatan cawan.

4 biji telur 1 cawan mentega atau 250 gm butter 1 cawan gula halus. Resepi kek marble ini bagi saya tekstur sudah moist lembut gebu dan sudah tentu sukatan cawan lagi mudah. 1 jam 1 cooksnap ramuan.

Ada tak yang macam saya. Resepi 1 kek kukus coklat tersangat lembab resepi. Tapi kalau nak guna sukatan cawan pastikan beli cawan metrik ya.

Resepi sukatan cawan untuk loyang kecil. Bakar pulak guna kaedah dalam periuk je.

Pin On Aneka Resepi Roti

Pin On Recipe

Pin On Cooking

Pin On Recipes

Pin Di Selected Cakes

Pin On Resepi

Pin Di Dessert

Pin On Kuih Muih

Pin On Hari Raya Cookies And Cakes

Pin On Marble Cake

Pin On Marble Cake

Pin On Resepi Pelbagai

Pin On Hana Cake

Pin Di Marble Cake

Pin On Resepi Kek

Pin On Kek Sukatan Cawan

Pin On Kek

Pin Di Sarah

Pin Di Resepi


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Mudah Sukatan Cawan"