Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Mangga Kukus Simple

Resepi kek coklat kukus yang viral lagi mudah dan sedap. 250 gm cream cheese 1 2 cawan susu pekat 1 4 cawan whipping cream uht anchor dairy 1 4 cawan susu cair.

Resepi Kek Mangga

Bila kek telah sejuk tuangkan cream cheese.

Resepi kek mangga kukus simple. Okay semoga blog ini dapat bermanfaat bagi anda. Nampak mudah dan rasanya boleh sangat untuk kita cuba ikut sampai jadi sebab setiap langkah diterangkan dengan jelas. Resepi nie famous tau sedap n ramai dah cuba.

Sebagai contoh saya mengambil resepi kek red velvet ubi bit yang dibakar. Dah tengok banyak resepi kek buah tapi tak konfiden nak buat. Adakah kita perlu tukar adunan or adakah semuanya depends kepada bahan.

Bahan cream cheese. Kebarangkalian nak gagal itu sedikit saja. N yang paling penting ramai dah yang buat bussines daripada resepi mangga ice cream cheesecake nie.

Boleh tak kita guna mana2 adunan kek yang dibakar kepada kukus. Hahaha sebelum melalut lebih jauh. Kek mangga hasil paduan antara isi buah mangga segar yang di kisar dengan yogurt perasa mangga memang sedap sekali dan rasanya yang masam masam manis itu sungguh menggoda selera.

Yuk share resepi yang simple simple je untuk uols. Resepi ini hanya guna sukatan cawan saja. Resepi kek buah versi bakar ini adalah salah satu dari a keeper recipe untuk penyediaan kek buah saya di masa akan datang.

Semuanya masak atas kuali dulu sebelum pindahkan dalam bekas untuk kukus. Berbalik pada resepi kek buah kukus yang telah saya cuba. Maksudnya kita guna resepi kek yang dibakar tapi kita guna resepi tu menggunakan kaedah kukus.

Kalau loyang bersaiz 6 inci kukus selama 30 minit sehingga masak. Mudah sangat nak buat. Panaskan kukusan dan kukus dalam bekas aluminium foil 8inci x 4 inci selama 20 minit menggunakan api besar.

Sesekali mencuba kelainan untuk keluarga tercinta tak ada salahnya malah mereka pasti suka kerana berkesempatan merasa kek yang tidak ada di jual di luar sana di. Sila tengok perkongsian resepi daripada rodiah amir di facebook. Resepi pertama di sini adalah resepi yang asalnya dari chef zubaidah chepa yang telah dicuba oleh ramai blogger dan resepi kedua adalah resepi yang saya pelajari dari kak leen kakak ipar saya sendiri di sini kedua dua resepi ini menggunakan bahan yang sama cuma menggunakan sukatan yang berbeza.

Ramai orang yang berjaya buat kek coklat kukus lembut resepi ini. Jom tengok resepi kek buah oleh mieza samian siap dengan tutorial step by step lagi. Selain kek buah kukus saya juga mencuba resepi kek buah versi bakar dari kak leen boleh dirujuk di sini.

Resepi kek ini tak perlu anda bakar atau kukus ya. Resepi kek coklat kukus. Kalau anda malas potong dadu je mangga untuk letak di bahagian atas kalau rajin boleh potong nipis dan bentuukan macam kelopak bunga.

Resepi mangga aiskrim cheese kek yuk nak ajar cara cara untuk buat mangga ice cream cheesecake yang senang. Hanya masukkan dalam peti semalaman dan yummy manggo cheesecake siap untuk dinikmati dengan penuh rasa lazat. Kalau diperhatikan resepi antara kek dengan kek yang lain tak banyak berbeza.

Selain artikel resepi kek puding mangga yang anda cari anda juga boleh mencari banyak artikel mengenai resepi puding resepi puding terkini resepi puding kastard simple dan mudah resepi puding karamel simple sedap dan lain sebagainya di blog resepi puding ini.

Koleksi Resepi Kek Mangga Kukus Foody Bloggers

Kumpulan Resepi Kek Mangga Mudah Foody Bloggers

Kek Mango Cheese Leleh Yang Sedap Tak Terkata

Resepi Kek Mangga Kukus Gebu Youtube

Resepi Chilled Mango Cheese Cake Kek Keju Mangga Hilton Fruen

Hidangan Resepi Kek Bajet Mangga Foody Bloggers

10 Resepi Kek Yang Menyelerakan Mudah Rugi Tak Cuba Saji My

Resepi Masakan Kek Kukus Manggo Cheese Meleleh 1 Facebook

Pin On Resepi Senang Simple

Resepi Kek Mangga Koleksi Resepi Online

Resepi Buat Kek Kek Mangga Bahan Bahan Untuk Kek Span 6 Facebook

Mango Delight Mango Cake Favorite Dessert Recipes Cake Recipes

Mango Delight Mango Cake Favorite Dessert Recipes Cake Recipes

Kek Mango Cheese Tanpa Oven Youtube

Resepi Kek Bajet Mangga

Resepi Cheesecake Mangga Tak Perlu Dibakar Daridapur Com

Olahan Resepi Kek Mangga Kukus Mudah Foody Bloggers

Resepi Cheese Cake Mango Surat Rasmi U

Resepi Mango Cheese Cake Tanpa Bakar Mudah Dan Sedap Ala Kula Cakes Iamfuzy Com


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Mangga Kukus Simple"