Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Batik Lembut Tanpa Telur

10 resepi kek batik sedap dan lembut. Loyang 4 segi saiz 7 8 ya.

Pin Di Kek Batik

Untuk itu kami cadangkan anda resepi kek batik tanpa telur yang mana sangat elok untuk anda yang berpantang makan telur.

Resepi kek batik lembut tanpa telur. Pasti ada yang bertanya resepi kek batik dan cara nak buat macamana supaya jadi lembut rangup dan gebu. 2 paket biskut marie. 1 gelas air memasak.

Resepi kek batik milo tanpa telur. 1 resepi kek batik tanpa telur. Kek batik lembut ini telah siap sepenuhnya sebelum disejukkan dan disimpan dalam peti ais.

Bagi cair butter dlm kuali. Jadi ianya sesuai untuk. Bahan b topping choc ganache resepi kek batik simple.

5 sudu besar milo. 100 gram sebatian coklat. 25 keping biskut marie mana mana jenama.

Next masuk milo. Tapi nak sedap pilih seperti dalam pic ni jenama morris 3 4 susu tin pekat manis. Saya tidak menggunakan telur dalam resepi ni.

Dan juga meningkatkan kalori. Kebiasaannya telur merupakan bahan utama untuk membuat apa juga jenis kek termasuklah kek batik. Ini pula resepi kek batik milo biskut marie dan segala bahan yang sama tetapi tanpa telur.

Kek batik indulgence ni terdiri daripada 3 lapisan iaitu lapisan kek cheese dan coklat. Tahukah anda menurut kajian dengan menikmati sepotong kek dapat mengurangkan rasa stress manusia. Bagi panas kuali buka api sederhana.

Cara membuat sangat mudah sama ada tanpa telur atau guna milo coklat susu biskut marie butter dan cheese. Tekstur kek ni lembut kerana ada campuran susu cair. Bahan a resepi kek batik lembut.

Tidak semua orang menyukai telur bahkan ada yang alergi makan telur kulit merah merah gatal dan sebagainya. Lepas itu masuk susu pekat. 1 cawan serbuk koko.

Lapisan pertama saya gunakan biskut marie. Kali ini saya ingin berkongsi resepi resepi kek batik yang lembut. Kemudian tuang ke atas kek batik atau kek coklat itu tadi dan simpan dalam peti ais sekurangnya dalam masa 6 jam untuk dapatkan hasil chocolate yang cantik di atas dan menjadi mudah apabila nak dipotong nanti.

Bahan bahan dah cukup semua jom kita tengok. Jom kita tengok bahan bahan membuat resepi kek batik lembut special ni. 1 cawan uht anchor whipping cream.

Nak best guna brand van houten 200 gram buttercup. 6 sudu besar serbuk koko. 1 sudu besar serbuk koko.

Korang boleh gunakan biskut marie perisa asli ataupun gantikan dengan perisa coklat. 1 tin susu pekat. Ia sesuai dihidangkan ketika buat rumah terbuka jamuan makan makan pot luck di pejabat anak anak pun gerenti mesti suka bagi yang alergik dengan telur jangan bimbang kerana tetap boleh menikmati kesedapan kek batik yang lembut berlemak dan pekat dengan rasa koko dan coklat tanpa menggunakan.

2 pek marie 300g 250 gram buttercup marjerin atau keju 1 tin susu pekat. Cara buat kek batik lembut dan mudah. 100 gram coklat gelap.

Kenapa saya buat jadi keras dan mengapa jadi cair resepi kek batik lembut simple sedap.

Pin On Homemade

Pin On Cakes Pies Pastries And Desserts

Pin On Ana

Koleksi Resipi Aneka Kek Batik Mudah Sedap Tak Guna Banyak Bahan Rasa Dessert In 2019 Kek Batik Resep Cake Cake Recipes

Pin Di Bake Cook

Resep Muffin Chocochips Oleh Tintin Rayner Resep Makanan Makanan Dan Minuman Resep Makanan

Pin Di Resepi Tumis Menumis

Pin Di Putri

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Cooking

Pin Di Kuih Muih

Pin On Cake Cookies

Pin On Kek Batik

Pin On Kek Batik

Pin Di Kek Batik

Pin On Kek Nyummy

Pin Di Kek Bisk Choc

Pin On Recipe

Pin On Eggless Cake


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Batik Lembut Tanpa Telur"