Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Apam Pisang Kukus

Salah satunya ialah apam pisang terlajak mudah perkongsian saudari achik ita jsd kelantan ni. Adunan kek pisang kukus ni untuk saiz loyang berukuran 6 inci 7 inci atau 3 4 orang makan.

Pin On Recipes Malaysian Kuih

Pastikan penutup periuk dialas dengan kain untuk mengelakkan air masuk ke dalam adunan.

Resepi kek apam pisang kukus. Kek kukus ini juga manisnya sederhana sahaja sebab saya suka rasa sebegini. Apabila sudah 30 minit tutup api dan buka penutup periuk. Biarkan selama 1 2 minit baru angkat apam dari periuk.

Kalau banyak pisang yang dah masak dan takde orang makan apa kata anda cuba resepi apam pisang kukus gebu ni. Apam pisang kukus fizalgk isnin februari 17 2014 no comments assalamualaikum pisang sering di pelbagaikan dalam masakan dan kuih muih sehari hari dan salah satunya adalah apam. Jadi saya cari yang lain sikit.

Resepi kek pisang kukus cara kisar assalamualaikum semua selamat berjumpa semula kawan kawan di pagi jumaat yang indah. Hanya guna bahan bahan ringkas dan kukus pun hanya 5 minit. Kalau tak habis kita boleh jer simpan dalam freezer seperti mana kek yang lain.

Jadi buat keputusan untuk menyediakan apam kukus. Dengan rasa wangi pisang dan gebu memang sesuai la untuk anda buat menu sarapan pagi atau minum petang. Saiz kek ini juga sangat bersesuaian untuk hidangan keluarga yang kecil.

Hari ini nak kongsi resepi apa yek banyak hari duduk rumah banyak masa masak dan jahit extender bunga labuci. Kami rasa pasti kejap je licin. Kalau anda nak buat saiz besar gandakan sahaja bahan bahan resepi kek di atas ya.

Berbalik pada kek pisang ini ianya memang sedap memang lembab dan secukup jer kemanisannya. Jangan lupa like dan share resepi ini ya. Membuatnya juga tidaklah mengambil masa yang lama dan.

Juga boleh dibakar pada suhu 160 c selama 45 minit ikut oven masing masing. Macam macam boleh buat tau. Bila disemak resepi bahan membuat apam sama seperti membuat kek pisang cuma ianya dikukus.

Resepi menarik lain selain resepi kek pisang kukus kami juga menulis resepi lain yang mendapat perkongsian ramai. Resepi kek pisang paling senang guna blender saja bahan bahan berikut adalah bahan bahannya. 1 biji telur gred b 1 cawan gula pasir 1 1 2 cawan tepung gandum 1 cawan minyak masak 1 cawan pisang lenyek 1 sudu soda bikarbonat 1 sudu baking powder 1.

Kalau buat apam kelantan nak kena perap lama dan perlu ada tapai ubi. Kukus selama 30 minit. Jadi kalau ada pisang dekat dapur tu jangan biar gitu je.

Apam Pisang Kukus Fiza S Cooking Nyonya Food Savory Dessert Dessert Recipes

Nely S Kitchen Apam Pisang Gebu Food Vegan Desserts Cooking Recipes

Pin On Recipes Malaysian Kuih

Apam Pisang Simple Sukatan Cawan Food Easy Meals Asian Desserts

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Recipes Food Easy Meals

Sedapnya Resepi Apam Pisang Gebu Yang Dikukus Sempurna Ni Wangi Semerbak Bau Haruman Pisang Yang Penting Gebu Gebas Rasa Ringan Je Makan D Food Recipes Cooking

Pin On Recipe

Resepi Apam Pisang Kukus Gebu 2020 Sukatan Cawan Apam Kukus Episod 26 Youtube In 2020 Nasi Lemak Recipes Food

Apam Pisang Gula Melaka Asian Desserts Recipes Malaysian Dessert

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Food And Drink Malaysian Food Food

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Resep Makanan Penutup Makanan Makanan Dan Minuman

Sedapnya Resepi Apam Pisang Gebu Yang Dikukus Sempurna Ni Wangi Semerbak Bau Haruman Pisang Yang Penting Gebu Gebas Rasa Ringan Je Makan Makanan Camilan Pisang

Apam Pisang Kukus Food Breakfast Muffin

Apam Pisang Coklat Traditional Cakes Desserts Pastry

Selamat Berhujung Minggu Buat Semua Apam Pisang Kukus Di Loyang Buat Sarapan Seisi Keluarga Hingga Kini Masih Terkenang Rese Makanan Resep Makanan Memasak

Apam Karamel Cooking Recipes Recipes Steamed Cake

Apam Pisang Steam Recipes Snacks Dishes Malaysian Dessert

Apam Pisang Madu Recipes Cake Recipes Food

Apam Pisang Gebu Bambam Resepi Mudah Dan Ringkas Recipe Food Healthy Crackers Cake Recipes


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Apam Pisang Kukus"