Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Fondant

Haiwan haiwan dan bunga bunga 1sb gelatin halal ku guna 1tsp dan guna halagel yang diimport dari semenanjung 125ml sirap glukos approx. Ramai yang suka order kek fondant sebab nak nampak kemas kek tak comot dan nampak elegant.

Pin On Cupcake Decorations

17 gm 2 sudu besar serbuk gelatin halal.

Resepi kek fondant. Kaedah double boiled akan digunakan utk membuat fondant ni. Apa yang perlu di tegaskan di sini ialah kek fondant tidak boleh terkena air. Contoh seperti butter cake.

Pastri roti kek biskut jus kuih muih smoothies. Bekas tahan panas diperlukan utk proses memasak. 1 sudu besar sirap glukos glucose syrup 12 gm krimwell shortening.

Jom belajar cara membuat cara memasak dan download pelbagai resepi yang mudah simple ringkas dan sedap di sini. Kek fondant sangat cantik dan kemas jika dihias rapi dan ikut teknik betul. Kek marble susu kek marble perisa susu gebu sedap.

Published at 09 oct 2009 12 21 pm kategori. Resipi ringkas snek masa penyediaan. 3 tbsp sirap glucose.

Mee kari nyonya rasa mee kari yang mempunyai kelainan. 500 gm gula aising tambahan. Oh yer di sebalik fondant tu saya guna chocolate moist cake resepi asal dari zaimah dan fondant nie pula saya guna yang radymade ade jual kat kedai bakery tinggal uli2 letak warna dan deko ikut kreativiti masing masing masa saya buat fondant nie saya ade juga rujuk pada kawan saya yang dah biasa buat kek fondant nie iaitu cik jelita yang sedang sibuk menjalani pembelajaran untuk.

Kek tidak boleh di layer terlalu tebal dengan krim kerana ianya mudah melunsur menjadikan permukaan kek tidak rata dan kemas. Kek lapis sisik ikan kek kegemaran ramai di sarawak. Untuk kek fondant kebiasannya kek yang paling sesuai adalah kek yang berat dan padat dari segi teksturnya.

Fondant bahan bahan hiasan utk 1 biji kek 63 ml air 1 sudu besar gelatin halal guna halalgel 125 ml sirap glucose 1 1 2 sudu besar gliserin 2 sudu besar lemak sayur shortening 1 kg gula aising ayak dulu pewarna pilihan cara cara. 1 tbsp serbuk gelatin. Ramai tanya tips nak balut kek fondant.

800 grm gula aising. Ianya menjadi pilihan terutama untuk majlis perkahwinan atau sebagai hantaran. Royal aising pula merupakan aising lembut campuran gula aising putih telur serta acid prouduct digunakan bagi membuat piping work pada cake fondant.

Ku guna 42ml 1 1 2sb gliserin ku guna 1st.

Chocokingdom Black Forest Cake Cake Decorating Techniques Cake Topper Tutorial Cake Decorating

Pin By Nur Salina On Makan Minum Frozen Fondant Cake Cake Themed Cakes

Pin On Cake Story

Figurine Fondant Ultraman Kids Cake Cooking And Baking Baking

Pin On Cakes

Decoracion Dedacrema Mandala Cake Colours Indian Cake Henna Cake Cake Decorating With Fondant

Pin By Nur Salina On Makan Minum 70th Birthday Cake Birthday Cake For Mom Birthday Cake For Husband

Pin On Cakes

Resepi Masakan Mudah Resepi Fondant Marshmallow Fondant Marshmallow Desserts

Pin On Shoe Cakes

Pin On Wedding Cakes

Gateau D Anniversaire Ludique Pour Les Enfants Panda Cakes Fondant Cake Toppers Funny Cake

Pin Pada Collections Cake

If You Find It A Challenging To Use A Spatula To Smoothly Ice A Buttercream Cake You Can A Cake Decorating For Beginners Frosting Recipes Cake Decorating Tips

Food And Drink On Share Sunday Pastri

Frostings Fondant Cake Toppers Cake Receipe Cake Recipes

Pin On Cake

Pin On Cake Story

Pin De Zulilah Malik Em My Galeri Bolos Pintados Bolos Decorados Bolos Pintados A Mao


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Fondant"