Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Coklat Moist Topping Cream Cheese

Kejap aje cantik lepas tu abis meleleh. K nor pun selongkar la dapur situ sini nak cari resipi kek coklat versi kukus versi org kurang rajin.

Buttercream Coklat Putih Cream Cheese Frosting Recipe Pie Dessert Cake Preparation

Belek belek blog kak azlita jumpalah resepi kek coklat cheese lava yang berhantu ni.

Resepi kek coklat moist topping cream cheese. Ditambah pula dengan topping coklat menambahkan lagi kemanisan yang sedia ada. Resepi kek puding antara resepi menggunakan cheese yang lain. Berderet entry rujukan untuk topping kek.

Bagi anda yang nak cuba buat kek coklat mpoist yang kurang manis resipi perkongsian saudari ummydarwisha mansor ni boleh anda cuba. Kami gunakan ceri merah dan sedikit topping coklat yang telah disediakan. Juga dari blog kak ita masam manis.

Mungkin ada beberapa entri saya dah letak tentang resipi cream cheese yg selalu saya guna untuk frosting atau topping kepada kek red velvet kek rainbow pelangi dan kek carrot saya kumpulkan di sini supaya lebih mudah dijadikan rujukan nanti. Hambik cari penyakit betul. Resepi cheesecake biskut layer tak perlu di bakar.

Kali ini soohmi nak share kek yang sekarang tengah viral iaitu resepi kek tornado coklat cheese. Boleh jugak kita guna resepi kek lembab yg kukus tu. Jangan lupa berkongsi gambar hasil resepi yang akak buat di inbox facebook pages kami.

Hehe pastu jumpa la satu resipi di dapur org kerteh. Topping 8 200 gm susu isian sejat 600 gm coklat masakan 1 sb madu atau mentega masukkan ke dlm periuk kecil masak dgn api kecil sehingga coklat cair. Bila sebut kek coklat pasti terbayang rasanya yang manis.

Kali ni saya copy resepi wat cream cheese frosting. Kek ni sepatutnya dalam bekas tapi amy pulak dah tau topping dia meleleh lagi nak jadikan dia ala ala birthday kek. Ok kat sini macik bak share 2 jenis resepi kek coklat yang boleh di gunapakai.

Kedua dua resepi di bawah menggunakan adunan atau resepi yang sama. Memang sudah banyak kek yang mempunyai topping coklat atau topping ganache viral tetapi kek yang saya kongsikan ini sangat istimewa sebab ianya sangat gebu dan moist ditambah dengan topping yang melelah ketika di makan. Mohon dihalalkan yer kak.

Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati. Masukkan kek dalam peti sejuk selama 1 2 jam sebelum di makan. Kek coklat moist cheese leleh.

450g coklat potong kecil 300g cream heavy cream thick cream whip cream masukkan ke dlm periuk kecil masak dgn api kecil sehingga coklat cair. Tak mau yg versi kena beat bagai nak versi campur2 jer bahan2nya tu. Ia cukup enak jika dimakan ketika masih panas tanpa topping perlu diletakkan pun tidak menjadi masalah.

Yang istimewanya kek ni dilapisi dengan cream cheese leleh di tengah2 lepas tu di banjiri dengan topping coklat yang superb sedap. Sebenarnya kek ni kek coklat moist biasa je. Semudah a b c kata org.

Nak kukus boleh nak bakar pon boleh k. Cream cheese frosting 125g cream cheese. Sejukkan sedikit sebelum di sapu ke atas kek.

Pin Di Simple Cake

Pin On Yummy Resepitotry

Pin By Reny On Cake Cake Baking Recipes Cake Recipes Sweet Recipes

Pin On Masakmasak

Pin On Hasil Kerja Crochetku

Pin On Kek

Pin On Home Baking

Pin On Chocolate Cakes

Pin On Kek Coklat Moist

Chocolate Moist Snow Cheese Cake Yummy Cakes Cooking Recipes Recipes

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin On Recepi Melayu

Pin On Airtangan Chef Mariana Zainal

Pin On Airtangan Chef

Pin On Yummy

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin Di Resepi Pelbagai

Pin On Recipes

Pin Di Selected Cakes


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Coklat Moist Topping Cream Cheese"