Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Karamel Mini

Cadangan topping yang paling mudah adalah krim putar dan sos karamel. Tu yg bila nak buat lagi asyik tak menjadi la pulak.

Pin On Cakes

Pukul 3 biji telur bersama gula kaster.

Resepi kek karamel mini. Seperti biasa saya membuat kek karamel ini tanpa dirancang. Boleh dimakan begitu sahaja atau jika anda suka boleh dimasukkan apa sahaja seperti cip coklat kekacang candy buah buahan dan sebagainya. Home made caramel cake 100 muslim product best in town.

Puding karamel mini. Selepas selesai memasak lauk pauk untuk hidangan makan malam saya rasa macam ada ruang waktu untuk membuat kek karamel. Kek karamel parit buntar.

1 cawan gula 1 cawan serbuk koko 1 cawan susu pekat 1 cawan susu cair 1 cawan minyak semua bahan di atas dimasak sebentar di atas api. Oleh itu sejukkan selama beberapa jam di dalam peti ais sebelum dimakan. Bukan apa sementara tengah ramai di rumah seronok sikit jika dapat dimakan beramai ramai.

Panaskan gula dan tambah 40ml air panas. Tak perlu pukul hingga kembang cukup sekadar gula. Resepi 5 minit kek karamel cintaku.

1 cawan susu pekat 1 cawan susu cair 3 biji telur sedikit esen semua bahan di atas dipukul lembut. Walhal dah lama simpan resepi ni sejak mula mula lagi kek ni mula nak popular dah begitu ramai yang dah mencuba dan ada yang dah semakin laris bisnesnya dengan kek karamel ni tapi kita juga yang ketinggalan. Panaskan oven telebih dahulu pada suhu 160.

Puding ini turut boleh dikukus atau dibakar secara rendaman air water bath atau bain marie. Akhirnya setelah berguru dgn 3 org sifu aka tokey kek karamel baru lah berjaya membuat kek ni dgn jayanya padahal dah pernah buat dulu 2 kali menjadi dgn elok jer yer la. Puding karamel merupakan pencuci mulut yang sedap dinikmati ketika ia sejuk.

Kek ni merupakan kek yang paling asas dan sungguh mudah dibuat. Setelah perang tuang ke dalam loyang pembakar. Resepi ini untuk hidangan 20 cawan cup.

7 451 likes 27 talking about this. 2 sudu besar gula dijadikan karamel bahan puding. Masak sampai gula keperangan dan jangan terlalu hangit.

Pin On Kek

Pin Di Parties Food Beverages

Resipi Citarasawan Koleksi Resepi Kakwan Puding Karamel Cake Mini Resep Makanan

Hidangan Resepi Kek Santan Pelangi Foody Bloggers

Puding Karamel Tanpa Telur Non Bake Desserts Sweet Desserts Caramel Pudding

Pin On Cake

Pin On Kek Karamel

Cherishlovetogether Kek Karamel Mini Cupcakes

Pin On Asian Cakes

Pin Di Cakes

Fakhruru Resepi Puding Karamel Kukus Asian Desserts Food Sweet Treats

Pin Di Resipi Citarasawan

Pin On Steamed Cakes

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Kek Karamel

Resepi Puding Karamel Mini Resepi Kek Raya 2019 Facebook

Cik Epal Resepi Puding Karamel Tanpa Telur Desserts Recipes Food

Pin On Resepi Kek Mikro

Pjj Kek Puding Karamel Rm5 A Online Cooking Class Cikbunga Facebook


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Karamel Mini"