Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Apam Pisang

Pisang sering di pelbagaikan dalam masakan dan kuih muih sehari hari dan salah satunya adalah apam. Membuatnya juga tidaklah mengambil masa yang lama dan sedap apam pisang bila di gandingkan dengan kelapa parut.

Apam Pisang Gula Melaka Asian Desserts Recipes Malaysian Dessert

Kemudian masukkan tepung sedikit.

Resepi kek apam pisang. 1 biji telur gred b 1 cawan gula pasir 1 1 2 cawan tepung gandum 1 cawan minyak masak 1 cawan pisang lenyek 1 sudu soda bikarbonat 1 sudu baking powder 1. 1 4 cawan minyak jagung. Jika ditanya pendapat saya saya lebih suka kek pisang dari resepi yang saya guna sebelum ini.

Kek pisang akan lebih moist dan sedap lepas sehari. 1 2 cawan gula pasir. Resepi kek dan kuih yang boleh dihasilkan daripada buah pisang ini antarannya cekodok pisang yang pastinya menjadi pilihan untuk dimakan sarapan atau minum petang untuk kek pula apakata buat kek pisang kukus atau dibakar dan juga apam.

Resepi kek pisang paling senang guna blender saja bahan bahan berikut adalah bahan bahannya. 1 sudu teh serbuk penaik. Apam pisang ni sangat mudah nak buat dan tidak menggunakan telur.

Kami rasa pasti kejap je licin. Kek pisang blend moist gebu sedap bahan bahan 2 cawan tepung gandum 1 sudu teh baking powder 1 sudu teh soda bikarbonat ayak semua dan satukan 4 biji pisang berangan kalau tak de gantikan dengan pisang emas dalam 7 8 biji atau lenyekkan. 1 cawan pisang emas yang telah dilenyek haluskan.

Walaupun tanpa menggunakan telur apam ni tetap lembut dan sangat sedap. Saiz kek ini juga sangat bersesuaian untuk hidangan keluarga yang kecil. Kalau banyak pisang yang dah masak dan takde orang makan apa kata anda cuba resepi apam pisang kukus gebu ni.

Berbalik pada kek pisang ini ianya memang sedap memang lembab dan secukup jer kemanisannya. Dengan rasa wangi pisang dan gebu memang sesuai la untuk anda buat menu sarapan pagi atau minum petang. Sesiapa yang tak boleh makan telur alergik dengan telur boleh cuba resepi ni.

Kuih apam susu paling gebu. Kalau tak habis kita boleh jer simpan dalam freezer seperti mana kek yang lain. Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan boy dan mia ada di rumah.

2 cawan tepung gandum. Apam pisang gebu dan lembut resepi apam kampung gula merah gebu dan lembut resepi kek pisang cara bakar super gebu resepi pilihan. 1 2 sudu teh soda bikarbonat.

Sedapnya Resepi Apam Pisang Gebu Yang Dikukus Sempurna Ni Wangi Semerbak Bau Haruman Pisang Yang Penting Gebu Gebas Rasa Ringan Je Makan D Food Recipes Cooking

Apam Pisang Steam Recipes Snacks Dishes Malaysian Dessert

Apam Pisang Resipi Kuih Muih Resipi Rasa Malaysian Dessert Food Desserts

Sedapnya Resepi Apam Pisang Gebu Yang Dikukus Sempurna Ni Wangi Semerbak Bau Haruman Pisang Yang Penting Gebu Gebas Rasa Ringan Je Makan Makanan Camilan Pisang

Bingka Pisang Noxxa Pressure Cooker Recipes Recipes Biscuit Recipe

Apam Pisang Kukus Fiza S Cooking Nyonya Food Savory Dessert Dessert Recipes

Pin By Nor Azila Nor Azila On Resepi Azlina Ina Recipes Traditional Cakes Cooking Recipes

Pin On Recipes Malaysian Kuih

Apam Pisang Coklat Traditional Cakes Desserts Pastry

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Food And Drink Malaysian Food Food

Pin By Ezahamizah On Cake Cake Recipes Banana Cream Cakes Recipes

Pin On Resepi

Pin On Bingka N Apam

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Recipes Food Easy Meals

Apam Pisang Madu Recipes Cake Recipes Food

Cara Buat Apam Pisang Gebu Terlajak Mudah Yang Hanya Perlu Kukus 5 Minit Rasa Resep Makanan Penutup Makanan Makanan Dan Minuman

Apam Pisang Simple Sukatan Cawan Food Easy Meals Asian Desserts

Timeline Photos Resipi Kuih Tradisional Food Vegetables

Pin On Recipe


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Apam Pisang"