Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Marble Kukus

Kek marble kukus oleh myresipi. 4 biji telur 1 cawan mentega atau 250 gm butter 1 cawan gula halus.

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

2 cawan tepung naik sendiri atau self raising flour.

Resepi kek marble kukus. Dekat bawah ni ariana akan bagi 3 cara untuk buat kek marble menggunakan resepi yang sama iaitu bakar atas nampak cantik bakar biasa dan kukus. Resipi kek minyak marble kukus yang mudah dan sedap by mimie april 23 2020 resipi kek minyak marble kukus yang mudah dan sedap semalam sibuk anak dara mimi yang seorang tu auni nak tolong buat kek. Resepi kek marble kukus ni di ambil dari blog yatie kerana tertarik dengan kombinasi warna hasil kreativiti tuan punya blog dan saya juga jadi ingin mencuba.

1 2 tin susu pekat. Sila cuba resepi yang sudah kami kemas untuk anda di bawah ini dan hasilkan kek marble yang sangat menarik. Kek tetap naik dengan gebunya dan sangat moist.

Jom cuba resepi kek marble ini. Bila dah ada anak kecil ni timing mesti kucar kacir. 1 sudu teh baking powder.

Resepi kek marble kukus yang sangat moist sebelum ini saya ada kongsikan resepi kek marble moist dengan sukatan cawan. Resepi kek marble nutella kukus guna blender semua orang boleh buat. 2 sudu makan serbuk koko van houten.

Resepi kek marble ini bagi saya tekstur sudah moist lembut gebu dan sudah tentu sukatan cawan lagi mudah. Resipi ringkas kit makanan masa penyediaan. 1 jam 1 cooksnap ramuan.

Cuma warna kek ini sahaja. 1 sudu teh soda bikarbonat 1. 400 gm gula kastor.

2 cawan tepung gandum. Baca di link baru. Lain kali memang boleh guna resepi ini lagi untuk membuat kek marble atau kek mentega.

Kek nostalgia kek fav dulu2 sgt mudah myediakannya moist sgt2 bahan bahan diperlukan. Untuk resepi kek kukus lain boleh cuba resepi kek pandan kukus gebu guna blender sangat mudah di sini. Baca lagi di sini.

Ayak semua bahan 2 3 kali supay sebati kalau anda nak gantikan dengan tepung naik sendiri atau self raising flour pun boleh tetap guna dua cawan juga untuk kek milo kukus ni. Published at 17 nov 2012 06 20 pm kategori. 5 sajian bahan bahan.

Bahan bahan untuk resepi kek marble nutella kukus ini. Jom belajar cara membuat cara memasak dan download pelbagai resepi yang mudah simple ringkas dan sedap di sini. 4 biji telur ayam gred b.

Jangan marah ya tuan punya resepi. Memandangkan hati saya dah teringin sangat nak cuba buat sendiri kek marble ni saya cuba buat eksperimen dengan mengukus kek marble tersebut dengan menggunakan resepi yang sama. Cara cara penyediaan kek milo.

Assalamualaikum sesetengah orang lebih suka mengukus kek daripada membakar dengan ketuhar dan selalunya kek yang di kukus itu teksturnya lebih lembab. Kalau buat kek marble bahagikan adunan kepada beberapa bahagian dan warnakan mengikut warna yang disukai. Resipi kek oren sempoi nostalgia dulu dulu.

Selalunya ariana guna cara kedua buat kek ni untuk umie yang ni confirm jadi tak payah nak bakar lama lama. Gunakan loyang saiz 8 atau 7 ya untuk adunan ini. 4 biji telur gred a.

Cara membuat kek marble. Tuang dalam adunan dan loreklah sesuka hati. Kek ini dibuat dengan cara dibakar namun anda pula boleh membuat dengan cara kukus.

Kek kukus marble fizalgk rabu januari 08 2014 no comments.

Pin On Paddlepop

Pin On Kek Kukus

Pin On Recipes

Pin On Cake

Pin Di Selera

Pin On Resipi Ana

Pin On Cake

Pin On Cake Recipes

Pin Di Selected Cakes

Pin On Food And Drink

Pin On Marble Cake

Pin On Cakes

Pin Di Mazia Cakes

Marble Cake Majerin Favorite Dessert Recipes Cookie Cake Recipe Marble Cake Recipes

Pin Di Sarah

Pin On Hari Raya Cookies And Cakes

Pin On Baking

Pin On Cake Recipes

Pin On Baking


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Marble Kukus"