Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Sarang Semut Pandan

Tekstur juga agak lembut dengan lubang berongga di tengah tengah untuk melihat dia suka kasut supaya dia dapat dinikmati oleh semua. 1 cawan gula pasir.

Pin On Lovely Cakes Collection

Menjadi kuih ni saya buat semlm.

Resepi kek sarang semut pandan. Memang tinggi kek ni. Cecah 6 inci tau. Kek gula hangus kukus.

Resepi kek sarang semut berdasarkan warna ini mungkin tidak begitu menarik warna hitam mesti membuat ramai orang menganggap bahawa karamel karamel ini hangus. 1 cawan tepung gandum. 3 4 cawan susu pekat manis boleh guna 1 2 cawan jika nak kurang.

Kek sarang semut kek gula hangus resepi dan sumber. Sebab ramai yang bertanya resepi yang saya tak dapat nak kongsikan di. Tapi rasanya sangatlah sedap dengan harum gula karamel bercampur butter.

Yang mana suka makan kek sarang semut gula hangus boleh cuba resipi mudah ni. Kerana kek ini mempunyai bentuk serupa dengan sarang ant. Che nom sekarang ni kan ramai yang cakap susah nak dapat barang barang di bakery jadi jom kita sediakan kek klasik yang tak pernah lapuk dek zaman iaitu kek sarang semut atau ada juga yang panggil kek gula hangus bahan bahan pun biasa ada kat dapur aja.

Nanti takut nampak nipis sangat. 4 biji telur gred b. Resipi kek pandan kastard best dengan tips lengkap jom buat.

Kek ni aku buat 6 lapis. Tapi dia lebih kepada seperti bingka. Resepi asal buat 4 lapis saja.

Malah resipi kek sarang semut ini juga tak perlukan anda untuk perap adunan. 3 sudu makan marjerin. Kek ni jenis kek padat bukan jenis kek macam kek butter atau kek span bukan juga padat seperti brownies.

Tapi lapisan kek tu kena kurangkan la. 1 cawan air panas. Petua dapur 19 info masakan 18 ibu bayi 5 video 53 kesihatan 25 jamu sihat 3 info sihat 11 resepi 578 resepi masakan kelantan 6 resepi nasi 14 resepi bubur 7 resepi mee dan laksa 22 resepi roti 36 resepi sambal 18 resepi makanan.

Cairkan mentega dan biarkan sejuk. Saya dah rasa kwn saya buat kek sarang semut yg tak perlu diperap blender jer dan terus bakr sedap dan bersarang juga june 27 2013 11 38 pm anonymous said. Ella langkawi august 06 2013 5 45 pm anonymous said.

Untuk resepi ni aku tak buat pandan extract tu aku ganti pandan paste dalam botol sebab tak rajin. Kali ini kami akan berkongsi resepi kek sarang semut kukus kenapa dinamakan kek sarang semut. Kalau ada sapa sapa nak cuba jom tengok.

Kalau tak mau buat tinggi boleh buat dalam acuan 7 atau 8. Resepi kek sarang semut kukus jenis resepi kek tersedap dan terlazat. Tetapi jika anda telah merasainya ia pasti sesak karamel rasa rasanya enak lezat dan legit lazat.

Cara cara penyediaan resepi kek sarang semut ini. Trma kasih berkongsi resepi dan mohon halal resepi ni saya share dunia akhirat. Sebenarnya saya ada masuk kelas untuk buat kek ni dan beberapa kali cuba berjaya juga dapat sarang dalam tu.

Resepi kek sarang semut sukatan cawan ini banyak dicari dari pelbagai kaum khususnya ibu ibu. Tq for resepi byk sgt versi 2x buat xjadi.

Pin On Kek Sarang Semut

Pin On Airtangan Mas Cotek

Pin On Recipes Malaysian Kuih

Pin On Baking

Pin On Kuih Melayu

Pin Di Jajan Pasar Kue Tradisional

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin On Cake

Pin On Lovely Cakes Collection

Pin On Carving For Cakes Cupcakes

Pin On Ramadhan

Pin On Recipes Spices

Kue Sarang Semut Caramel Ants Nest Cake Desserts Marble Cake Recipes Caramel Cake Recipe

Pin On Malaysian Delicacies

Pin On Oh Hani S Kitchen

Resep Kue Sarang Semut Pandan Vietnam Oleh Karin Frauenfeld Resep Resep Kue Kue Semut

Pin On Dessert

Pin On Resepi Bunda

Pin On Cake Baking


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Sarang Semut Pandan"