Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Buah Buahan

Resepi kek buah buahan mudah dan tidak memerlukan terlalu banyak ramuan jadi ramuan buah ini sangat sederhana resipi kukus lembab ini pastinya akan berfungsi jika anda mengikuti resipi yang kami berkhidmat di bawah. Kaya dengan buah buahan campuran maka penggunaan gula dapat dikurangkan dalam resepi kami dan menjadikan kek anda kurang manis.

Pin Di Carrot Cakes

Resepi ini saya belajar dari kakak ipar saya norazleen di ipoh semasa berhari raya di rumah mereka pada hari raya ketiga baru baru ini.

Resepi kek buah buahan. Resepi kek marble yang senang dan sedap ok hari nie kita belajar buat kek marble lar plak. Tapi jika ditanya citarasa saya saya lebih suka kek bakar keeper recipe saya sebelum ini. Saya tidak puashati dengan beberapa percubaan yang saya pernah buat sebelum ini.

Resepi pertama di sini adalah resepi yang asalnya dari chef zubaidah chepa yang telah dicuba oleh ramai blogger dan resepi kedua adalah resepi yang saya pelajari dari kak leen kakak ipar saya sendiri di sini. Boleh tengok link di atas. Kebetulan semasa kami sampai beliau sedang merebus buah buahan campuran untuk membuat kek buah buahan.

Digemari oleh semua peringkat umur dari si kecil hinggalah ke datuk dan nenek. Jom layan resepi yang telah saya salin. Terutama tang yang air gula hangus dituangkan ke dalam adunan kek.

Segera lihat resipi kek kek buah. Hahaha sebelum melalut lebih jauh. Hahaha saya suka kek buah yang ringkas dan cepat disiapkan berbanding dengan dikukus yang mengambil masa yang lama.

Dah lama saya mencari resepi kek buah kukus yang betul betul menepati selera bayangkan rasa kek yang lembab dengan sedikit likat dan lembab serta penuh rasa buah buahan kering sangat membuka selera kan. Bercakap pasal kek buah buahan kukus ini ianya adalah salah satu dari kek yang saya sangat ingin buat dengan perfect. Kek ini sangat sedap dan secukup rasa sahaja manis.

Petang ni che mat kongsikan satu resipi yang tengah viral di alam maya iaitu kek pastri buah buahan. Saya ada terjumpa resepi kek buah sukatan. Sebenarnya kek ini bukan lah baru bagi kami blogger2 masakan malah che mat sendiri pernah bikin dulu.

Resepi kek buah versi bakar ini adalah salah satu dari a keeper recipe untuk penyediaan kek buah saya di masa akan datang. Berbalik pada resepi kek buah kukus yang telah saya cuba. Maklumlah buah buahan pun dah ada rasa gula.

Kek marble nie boleh dikatakan kek yang famous sepanjang zaman. Semua generasi suka makan dari anak kecil hingga lar yang dewasa kan.

Pin On Cakes

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Must Try

Ibrahim Rujukan Shiela Rujukan Yatie Bahan A 300 Gm Gula Halus 2 Cake Recipes Asian Desserts Fruitcake Recipes

Pin On Projects To Try

Kek Kukus Buah Buahan Versi Basah Loyang 10x10 In Sumbangan Diana Resepi Asal Sila Rujuk Sini Bahan Bahannya 500 G Tepu Kek Kukus Cake Recip

Pin On Kek Buah Buahan

Pin Di Resep

Pin On Kek Buah Kukus Lembap

Share Dari Link Fb Buku Resepi Puding Koktail Buah Buahan Oleh Nani Zaik Fb Www Facebook Com Bukuresepi Pudding Desserts Non Bake Desserts Desserts

Pin Di Cream Puffs

Pin Di Dapur

Pin On Noted

Pin Di Food And Drink

Pin On Baking

Pin Di Recipes To Cook

Pin On Baking

Pin Di Lovely Cakes Collection Steamed Method

Lynara Cakes Steamed Fruit Cake Receta De Queque Tortas Tortas Humedas


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Buah Buahan"