Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Butter Coklat Sukatan Cawan

1 2 cawan minyak masak. Cara buat kek asas.

Pin On Yummyyummeh

Jom kita tengok bahan bahan resepi kek butter gebu ini yang semestinya menggunakan sukatan cawan tips jika gunakan cawan kekal dengan saiz cawan yang sama untuk sepanjang proses menyukat adunan kek.

Resepi kek butter coklat sukatan cawan. 1 2 sudu makan serbuk coklat jangan letak banyak nanti pahit. Biar sejuk sedikit dan tuang atas kek. Kek coklat biasanya dimasak dengan cara kukus.

Kalau suka manis tambahkan sedikit susu pekat manis cara memasak. Resepi mudah kek coklat kukus lembap ikut sukatan cawan senang cepat dan sedap lain orang lain citarasa dan bagi daku dan suami kami lebih prefer kek yang lembap daripada jenis kek yang agak kering. Simple dan senang sukatan cawan.

Masuk 2 sudu butter dan kacau sebati. 4 gunakan cawan metrik standard untuk lebih tepat berbanding cawan di rumah untuk sukat adunan berasakan sukatan cawan. Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni.

Kalau nak resepi kek coklat versi bakar boleh tengok resepinya disini. Kek ni sangat wangi dengan bau rosenya. Kemudian masak guna api perlahan hingga pekat.

Kalau macam tu anda semua pun kena cuba resepi kek butter mudah ni. Sejukkan kek dan bolehlah dituang coklat ganache. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai.

300g dark coklat beryls 1 cawan non dairy whipping cream dan 100ml susu fresh milk double boiled sampai coklat cair. Resepi kek coklat moist bakar sukatan cawan lembut di mulut oleh rahayu z. Minum petang petang bertemankan kek coklat moist bakar terasa sangat sempurna.

4 biji telur ayam. Resepi kek mentega hari ini adalah sumbangan puan sarina mohamad yang digunakan untuk dijual sendiri terima kasih puan atas sumbangan resepi. Resepi kek coklat milo kukus kesukaan budak budak resepi sukatan cawan kalau korang suka kek coklat dengan versi lain saya juga ada kongsikan kek coklat milo kukus resepi azlina ina boleh klik link ini untuk dapatkan resepinya resepi kek coklat milo kukus kesukaan budak budak resepi sukatan cawan.

Memang lagi lajulah nak cuba buat sebab tak perlu sukat gram kan untuk masa cepat. Kiranya daku dan suami ni lebih suka makan kek kukus daripada jenis kek yang di bakar. Mesti anda semua pun macam saya kan.

Kek coklat lembap kukus sukatan cawan by nazatul fairuz april 6 2019 april 8 2020. Namun pada perkongsian kali ini pula kami akan menunjukkan resepi kek coklat moist versi bakar. Tambah pula resepi kek ni berasaskan sukatan cawan.

1 cawan gula halus berbeza dengan gula icing dan gula kasar tapi anda boleh blend gula kasar. Satukan semua bahan dan sebatikan. Lembut lemak dan sungguh enak.

1 2 cawan susu segar.

Pin On Recepi Melayu

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Cakes Muffins

Marble Cake Majerin Favorite Dessert Recipes Cookie Cake Recipe Marble Cake Recipes

Pin Di Baking

Resepi Terbaik Azlina Ina Cake Recipes Savory Dessert Chocolate Cake Recipe

Pin On Recipes

Pin On Buttercake

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Banana

Pin On Yummy Resepitotry

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin Di Food And Drink

Pin Di Selected Cakes

Pin Di My Cake Collection

Pin On Cakes Muffins

Steamed Style Chocolate Cheese Chocolate Chocolate Cheese Moist Cakes

Pin On Hari Raya Cookies And Cakes


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Butter Coklat Sukatan Cawan"