Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Buah Kukus Super Moist

Resepi kek buah yang kami kongsikan ini dimasak dengan cara kukus. Resepi kek buah kukus moist sangat bahan bahan 350g mix fruits 250g butter merjerin 60g air panas 300g gula 350g tepung gandum 1sudu kecil cream of tartar 1sudu kecil baking powder 2sudu kecil soda bicarbonat 3biji telur gred a 1sudu kcik.

Pin Di Lovely Cakes Collection Steamed Method

Bagaimana pula jika anda membuat kek buah sendiri mesti lagi sedap.

Resepi kek buah kukus super moist. Tempoh ketahanan kek hampir 1 bulan. Lagi lama tempoh penyimpanan kek lagi sedap rasanya. Lagi lama kukus lagi tahan lama kek buah moist.

Cara membuat kek buah sangat senang. Resepi kek oren kali yang akan kami berikan dalam artikel resepi ini boleh dimasak dengan dua cara sama ada kukus dan juga bakar jadi anda boleh pilih mengikut selera siap video kami beri tau perisa utamanya adalah daripada pati minuman sunquick dan juga. Kek buah kukus dapat dimakan bila bila sahaja.

Resepi kek buah kukus moist sangat ini bahan bahan yang diperlukan untuk resepi kek buah moist. Terpulang pada cita rasa si pembuatnya. Kukus selama 4 5 jam untuk mendapat kelembapan yang diinginkan.

Apakah bahan yang digunakan dalam kek buah ini bahan yang digunakan ialah buah buahan campuran gula telur tepung dan mentega asli. Ketika beraya ke rumah kak leen beberapa tahun dulu saya berkesempatan membelek belek buku resepi beliau apalagi saya terus menyalin resepi kek buah yang menjadi kegemaran saya ini. Kek buah kukus memang sangat sedap dan disukai orang ramai.

Kek buah memiliki aroma yang sangat wangi dan rasa kek buah kukus moist sangat merangsang selera. Melihat gambarnya sahaja sudah sangat menggoda selera. Bahan bahan 350g mix fruits 250g butter merjerin 60g air panas 300g gula 350g tepung gandum 1sudu kecil cream of tartar 1sudu kecil baking powder.

Semasa saya kecil kami biasanya akan membakar kek untuk hidangan raya. Saya memang suka kek buah kukus yang dibuatnya kerana secukup rasa jer kemanisannya serta moist. Potong kek bila betul betul sejuk.

Kek buah kukus pula dapat dimakan bila bila sahaja. Di kelantan kek lebih banyak disediakan berbanding biskut raya ketika itu. Kek buah kukus guna sukatan cawan lebih moist dan super sedap oleh nurul azwa july 16 2020 kek buah boleh dikukus atau pun dibakar.

Kek buah kukus ini boleh bertahan antara 4 5 bulan di dalam suhu bilik dan sehingga setahun jika disimpan di dalam peti ais. Kek buah kukus adalah antara hidangan wajib bagi kebanyakan orang setiap kali raya.

Pin Di Cake

Pin Di Azie Kitchen

Pin On Must Try

Pin On Recipe

Pin On Kek Kukus Kuih Ambon

Pin On Cake

Mesra Akhir Sekali Masukkan Terung Dan Sedikit Air Sehingga Agak Agak Terung Tenggelam Sahaja Malaysian Food Desserts Steam Cake Recipe Snack Cake

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin On Steam Cakes

Pin On Fatincook

Pin On Cakes

Pin On Cake Recipes

Pin On Haya Habibah

Pin On Resipi

Pin On Fruit Cake

Pin Di Baking S Corner

Kek Kukus Buah Buahan Versi Basah Loyang 10x10 In Sumbangan Diana Resepi Asal Sila Rujuk Sini Bahan Bahannya 500 G Tepu Kek Kukus Cake Recip

Pin On Cakes

Pin Di Fruit Cake


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Buah Kukus Super Moist"