Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Warna Warni

Ia hampir menyerupai kek marble kecuali terasnya berwarna warni seakan kek lapis. Bukan kerana apa tapi memang ada mood saya hilang untuk terus menulis sepanjang 1 minggu ini.

Pin On Kek Pisang

Cantik sedap dan gebu.

Resepi kek warna warni. Heboh sana sini orang bercerita mengenai kek yang disaluti cheese yang mewah dan berwarna warni. A variety of food colouring 2 3 colours method. Alahai sweetnya warna pastel yang menghiasi kek tu.

Resepi kek minyak warna warni sukatan cawan written by hani widianti rabu 29 mac 2017 add comment sudah 1 minggu lepas saya tidak menulis di blog kesayangan ini sudah satu minggu lebih saya tidak menulis di blog kesayangan ini. Selain daripada kek gula hangus atau sarang semut kek butter serta kek span kek pelangi ini menjadi pilihan emak emak kita dari zaman berzaman sebab penyediaanya yang ringkas dan mudah untuk sajian minum petang. Actually adunan kek ni sama macam kek butter cuma di tambah warna ikut citarasa sendiri so lagi meriah rupa kek ni baru anak anak seronok dan teringin nak makan.

Jom recreate aiskrim paddle pop ini kita jadikan kek marble warna warni. Ini adalah kek minyak pelangi. Sebut sahaja resepi kek pelangi terus terbayang dalam minda tekstur kek yang sedang elok dengan sedikit berderai itu yang sebetulnya tekstur kek bercorak warna warni ini.

So pada sesiapa yang belum pernah buat kek marble jelita korang boleh try resepi ni okay. Resepi kek padle pop viral azlina ina kek viral. Kalau boleh biarkan marjerin dalam suhu yang suam supaya.

1 tsp grated orange rind. Mesti ramai yang teringin nak buat kek lapis tapi bila fikir fikir macam susah sangat. Bahan bahan 5 biji telur 2 cawan tepung gandum 1 cawan susu pekat 1 sudu kecil esen vanilla 1 cawan minyak jagung 1 sk baking powder 1 sudu besar ovalette 1 2 cawan gula kastor sedikit pewarna saya.

Boleh tambahkan hiasan lain di atas kek dengan meletakkan manik warna warni cip coklat dan sebagainya. Tapi jangan risau hari ini kita akan cuba resepi yang dikongsikan oleh muhamad muktamin abdul karim di facebook. Senang je nak hasilkan jom follow resepi yang dikongsikan oleh pemilik akaun facebook azlina ina fans.

Hari ini saya ingin berkongsi resepi kek minyak warna warni yang sangat. Kek pelangi a k a warna warni semenjak dua menjak ni saya dah seronok nak baking pula dan kali ni saya masak kek pelangi a k a kek warna warni. Cik rose sendiri tergoda bila gambar gambar kek.

Cairkan marjerin atau butter. Memandangkan kek lapis selalunya dibuat di sarawak ramai yang rasa kalau buat sendiri mesti rasanya lain. Resepi kek minyak sedap ini dikongsikan oleh puan diyana ibrahim di laman facebooknya apa yang menarik tentangnya ialah kek ini mempunyai banyak variasi.

Resepi kek minyak warna warni sukatan cawan. 150g self raising flour sifted.

Pin On Locale Dessert

Rainbow Cake Gebu Masam Manis Cake Rainbow Food Rainbow Cake

Pin On Layer Cakes

Pin On Cakes

Pin On Receipe

Pin Em Recipies

Pin On Cake Recipes

Pin On Resipi

Pin On Resepi Kek

Pin On Pandan Cake

Pin On Blogger Masam Manis

Pin On Bake Cook

Pin On Buttercake

Pin On Kue Cake Bolu Spiku

Pin Di Musim Panas

Pin On Baking

Pin On Cake

Pin On Rainbow Cakes

Pin On Resepi


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Warna Warni"