Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Oren Kukus Simple

Sangat cepat kerana saya mula menyediakannya sebaik sampai di rumah dan siap dibakar sebelum saya keluar berbuka puasa di surau. Resepi kali ini adalah kek oren yang sangat lembab dan lembut.

Pin On Cakes Muffins

Kek oren ni berasaskan daripada pati minuman sunquick parutan kulit oren dan buah oren yang ditabur dalam kek yang belum dibakar lagi supaya rasanya lebih uummmmp.

Resepi kek oren kukus simple. 2 resepi kek oren blended kukus sumber. Kalau telur besa 3 biji pun dah ok 1 2 cawan gula saya kurangkan sebab susu pekat dah manis 1 2 cawan susu pekat 1 2 cawan. Banyak jer resepi kek oren di internet tapi saya suka resepi yang saya telah rasa sendiri keenakannya.

Bila air dah mengelegak kukus kek 45 1 jam hingga masak. Apa lagi tunggu jom kita cuba buat sama sama. Nak tahu apakah resepi kek guna blender yang dah ramai orang cuba hingga tahap jadi viral.

2 cawan tepung gandum diayak 1sk baking powder diayak 1sk soda birkabonat diayak 1 2 cawan minyak masak minyak jagung. Raina irdina myr seterusnya kita sama sama belajar buat kek kukus oren blended tunggang terbalik pulak susunan nama resepinya hihi yang penting cara buatnya pun mudah. Kek sebegini sangat sesuai dihidangkan untuk minum petang atau majlis hi tea bau harum dan segar dari parutan kulit oren dan juga keharuman butter sangat menyelerakan.

Resepi kek oren sunquick sukatan cawan yang gebu dan sedap alhamdulillah kalau ikutkan ini bukanlah kali pertama akk buat kek oren sunquick dah banyak kali jugak akak mencuba dan mencuba untuk dapatkan rasa kek oren yang sedap yang disukai oleh anak anak dan encik suami huhu. 2 cara penyimpanan kek oren supaya tahan lama kerana ianya tidak menggunakan pengawet jadi anda boleh masukkan ke dalam bekas tertutup dan simpan dalam peti ais 3 cara untuk pastikan kek oren yang dikukus atau dibakar telah masak cucuk lidi atau buluh dan keluarkan jika ianya tidak melekat pada buluh itu tanda kek anda sudah pun masak tengok video tutorial kek oren di bawah. Resipi kek oren lembap ini boleh dimasak dengan dua cara sama ada kukus ataupun boleh juga dibakar enak dimakan panas panas lagi anak anak pun makan bertambah sedap.

Selepas 45 minit check kek dah masak ke belum dengan mencucuk kek dengan lidi pisau. Bahan a 4 biji telur saya guna gread c. Lagi pulak bahan bahan yang diperlukan sangat mudah dan penyediaannya juga sangat ringkas.

Kalau kek tak melekat maknanya dah masaklah tu kalau belum tambah lagi masa. Saya memang meminati kek yang mudah dan simple dan kek oren salah satu dari kek yang sangat disukai saya dan anak anak. 1 resepi kek keju kukus.

Tuangkan adunan warna oren warna asal berselang seli hingga habis. Resepi kek oren kukus simple. Haa inilah dia antara 10 resepi kek guna blender yang sangat mudah dan sedap hingga tahap jadi viral tersebut.

Tutup acuan dengan kertas aluminium.

Butter Lemon Cake Cake Recipes Lemon Recipes Chocolate Cake Recipe

Pin On Airtangan Chef Mariana Zainal

Pin On Noxxa Pressure Cooker

Pin On Foods

Noxxa Fruit Cake Pressure Cooker Cake Cake Recipes Cooker Cake

Pin Di Cakes

Pin Di Malaysian Recipes

Pin Di Resep Masakan

Pin On Carrot Cakes

Pin On Recipes

Orange Steam Cake Chocolate Cake Recipe Steamed Cake Cooking Recipes

Pin Di Resepi Kek Dan Muffin

Pin On Kek Kukus

Apam Milo Viral 4 Bahan Kukus 20 Minit Siap Pertama Kali Buat Terus Menjadi Ini Caranya Mingguan Wanita Food Recipes Easy Meals

Fruit Cake Cake Recipes Light Fruit Cake Food And Drink

Pin Di Cakes

Pin On Yummy

Pin On Airtangan Azlina Ina

Azie Kitchen Moist Butter Cake Kegemaran Azie Kue Mentega Memanggang Kue Resep Makanan Penutup


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Oren Kukus Simple"