Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Buah Bakar

Kek yang bewarna warni dengan buah kering seperti kismis ceri hijau dan merah juga kulit oren me. Resepi kek buah kukus saya yang kedua di sini pun juga sedap.

Pin On Baking

Resepi kek buah 3 bahan imej via facebook kalau sebelum ini media sosial menjadi viral dengan apam 3 bahan kek keju 3 bahan dan kek coklat 2 bahan kali ini kita tengok satu lagi resepi mudah iaitu kek buah 3 bahan.

Resepi kek buah bakar. Kek buah bakar by kak wan resipicitarasawan bahan a ayak bersama 250 gm tepung gandum 1 sudu teh baking powder 1 2 sudu teh soda bikabonat 1 2 sudu teh serbuk kayu manis bahan b 400 gm mixed fruit 10 biji ceri merah 10 biji ceri hijau 50 gm. 1 cawan gula perang. Maklumlah kek buah ini pun ada.

Satu yang perlu dititik beratkan ialah penggunaan mentega pastikan guna mentega tulen seperti golden churn s c s anchior emborg atau sebaranag mentega tulen tapi kalau yang tak makan mentega tu guna buttercup pun boleh cuma hasil dia takde lah sama macam guna mentega. Bahan b di gaul bersama. 1 2 cawan gula pasir jadikan gula hangus.

Cm bahan a 2 cawan tepung gandum ayak 1 tsp baking powder ayak 1 tsap serbuk soda bikarbonat ayak 3 4 cawan butter. Selain kek buah kukus saya juga mencuba resepi kek buah versi bakar dari kak leen boleh dirujuk di sini. Kek buah sangat digemari oleh ramai orang.

Kek buah versi bakar ini agak mudah dibuat dan rasanya pun cukup sedap wangi dan lembap. Kalau diperhatikan resepi antara kek dengan kek yang lain tak banyak berbeza. 14679 hits kek buah sememangnya terkenal dengan kek yang sangat manis dan enak kek buah pastinya digemari oleh pencinta manis manisan berikut dikongsikan bahan bahan serta cara membuat kek buahan campuran masam masam manis yang mudah dan sedap bahan b.

Resepi kek buah bakar bahan bahan untuk buat kek buah bakar 2 cawan buahan kering dah rendam dgn air suam dan tos 200g butter atau 1 cawan 1 cawan gula halus 1 sudu kecil esen vanila 4 biji telur gred a 5bijik gred b 1 sudu kecil pes sunquick 300g tepung. Jom layan resepi yang telah saya salin. Resepi kek buah bakar sukatan cawan mudah sedap pada 17 10 2017 jumlah.

Tapi jika ditanya citarasa saya saya lebih suka kek bakar keeper recipe saya sebelum ini. Maklumlah buah buahan pun dah ada rasa gula. Resepi ini saya belajar dari kakak ipar saya norazleen di ipoh semasa berhari raya di rumah mereka pada hari raya ketiga baru baru ini.

Kek buah versi bakar sumber. Kebetulan semasa kami sampai beliau sedang merebus buah buahan campuran untuk membuat kek buah buahan. Boleh tengok link di atas.

Kek ini sangat sedap dan secukup rasa sahaja manis.

Kek Kukus Buah Buahan Versi Basah Loyang 10x10 In Sumbangan Diana Resepi Asal Sila Rujuk Sini Bahan Bahannya 500 G Tepu Kek Kukus Cake Recip

Pin On Butter Cheese

Pin Di Recipes To Cook

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Baking

Pin On Resepi

Pin On Resepi Azlina Ina

Pin On Cakes

Pin On Kek Buah Buahan

Pin Di Fruit Cakes

Pin Di Dapur

Pin On Projects To Try

Pin Di Eats

Pin On Haya Habibah

Pin Di Spicy Food

Pin Di Cake

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin Di Recipes To Cook

Pin On Muffin N Cake


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Buah Bakar"