Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Cawan Coklat

Bahan bahan kek coklat lembap. Resepi kali ini yang ana nak share ni resepi dari ibu saudara ana.

Oreo Cupcakes Oreo Cupcakes Oreo Muffins Oreo

2 cawan tepung gandum 1 cawan minyak masak 1 cawan susu pekat 1 cawan air panas.

Resepi kek cawan coklat. Resepi ini dikongsikan oleh noriza julai di laman facebook. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Apatah pula versi kek cawan pasti bertambah enak.

Kisar semua bahan di bawah ini menggunakan. Kalau suka manis tambahkan sedikit susu pekat manis. Semalam anak anak request nak makan kek coklat dan kebetulan dah beli siap siap bahan nya masa ana keluar top up barang dapur minggu lepas maka terhasillah kek coklat lembab ni dengan jayanya.

Resepi kek coklat milo kukus kesukaan budak budak resepi sukatan cawan kalau korang suka kek coklat dengan versi lain saya juga ada kongsikan kek coklat milo kukus resepi azlina ina boleh klik link ini untuk dapatkan resepinya resepi kek coklat. Confirm anda akan menghasilkan kek yang cantik dan lazat. Bahan bahan untuk resepi kek cawan coklat kukus.

Contoh gambar kek cawan coklat kukus yang sudah di hias dengan aising dan coklat chip. Resepi kek coklat moist versi bakar imej via facebook bahan bahan. Bahan a 150 gm minyak masak 180 gm susu cair 200 gm gula kastor 220 gm susu krimer manis 1 sudu teh emulco.

Saya mar ikhlas nak ucap terima atas perkongsian resepi nih. Tak perlu risau apa apa masukkan dalam bekas lepas tu kukus ja selama 60 minit dengan api sederhana bila dah masak nanti terhasilah kek coklat moist lembab sebab dengan cara kukus wap air yang membantu melembabkan kek. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya.

Sejukkan kek dan bolehlah dituang coklat ganache. Salam maaf siapa nama empunya bw blogger. Resepi mudah kek coklat kukus lembap ikut sukatan cawan senang cepat dan sedap lain orang lain citarasa dan bagi daku dan suami kami lebih prefer kek yang lembap daripada jenis kek yang agak kering.

Lama dah ana gunakan pakai resepi ni untuk buat kek coklat alhamdulillah memang sedap naik cantik lembut dan lembab sangat kek ni. Bayangkan keenakan coklat dan kelembutan keknya memang sedap. Simple dan senang sukatan cawan.

3 4 cawan gula 3 biji telur 1 2 sudu kecil garam 1 sudu kecil soda bikarbonat. Bahan coklat ganache 1 2 cawan susu segar 1 2 cawan minyak masak 1 2 sudu makan serbuk coklat jangan letak banyak nanti pahit. Cara buat kek asas.

Kami nak berikan anda resepi kek coklat kukus dengan sukatan cawan senang kan. Imej via facebook ada penggemar kek coklat lembap di sini.

Assalamualaikum Selamat Pagi Semua Dah Kembali Bertugas Setelah Bercuti Beberapa Hari Mulakan Hari Ini Dengan Semangat B Muffin Banana Muffins Cake Desserts

Pin On Cooking

Azie Kitchen Super Easy Rich Chocolate Chips Muffin Chocolate Chip Muffins Keping Coklat Makanan

Resepi Senang Resepi Cupcake Coklat Resepi Cupcake Dessert Recipes Cake Recipes

Pin Di Selected Cakes

Pin On Recepi Melayu

Muffin Pisang Coklat Chip Cupcake Cakes Cooking Muffin

Pin On Resepi Pelbagai

Pin On Kek Coklat Milo Yang Moist Dan Sedap

Pin On Yummy Resepitotry

Apam Karamel Coklat Snacks Dishes Asian Desserts Cooking Recipes

Pin Oleh Fatimah Mat Yunos Di Roti N Muffin Resep Biskuit Makanan Ide Makanan

Brownies Cupcake Double Chocolate Milo Brownie Cake Recipe Cake Recipes Brownie Cake

Cupcake Coklat Resepi Cupcake Cake Recipes Cake Desserts

Muffin Coklat Cip Resepi Cupcake Cake Recipes Pancake Cupcakes

Pin On Kek

Mufin Coklat Coklat Chips Cake Recipes Cupcake Recipes Pavlova

Pin On Hasil Kerja Crochetku

Pin On Cooking


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Cawan Coklat"