Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Kurma

Masukkan gula blend sampai putih. Masukkan bahan2 yang diblend tadi ke dalam mangkuk dan.

Kek Kurma Dates Cake Cakes Brownies Pinterest Cake Brownies Cake And Brownies

Blender telur dgn gula sehingga kembang kemudian masukkan esen vanila dan seterusnya masukkan kurma.

Resepi kek kurma. Blend telur sampai berbuih. December 10 2014 at 12 20 pm. 8 resepi kek kurma guna blender.

Ayak tepung gandum bersama baking soda. Sememangnya kita selalu mendengar kek butter atau kek mentega. Ia juga tidak menggunakan telur selain masih menjadikan kurma sebagai bahan utama.

1 1 2 cawan tepung naik sendiri boleh juga guna tepung gandum 1 sk b powder yang diayak bersama 1 cawan minyak jagung atau minyak masak 1 cawan gula kastor 10 biji kurma 1 cawan susu cair 1 biji telur cara. Blend kurma bersama secawan susu. Nampak sedapp kek.

Inspired by shahilwa my resepi. Apa kata anda lakukan kelainan dengan mencuba resepi ini yang menggabungkan kurma bersama coklat. Kek kurma ini resepi asal diperolehi dari my resipi dan penyumbangnya ialah eumora3179.

Memang best kek ni. Kek kurma by shikin. December 10 2014 at 11 23 am.

December 11 2014 at 4 12 am. Resepi kek mentega kurma sedap. 20 thoughts on resepi kek kurma simple sedap cik iman says.

Masukkan kurma yang telah dibuang biji. Susu segar minyak masak minyak jagung kurma gula perang di blend hingga halus 3. Kurma sememangnya adalah makanan sunnah nabi muhammad s a w.

2 cawan tepung gandum 1 camca teh baking soda 1 cawan kurma dibuang biji 1 1 2 cawan susu segar 1 cawan minyak masak minyak jagung 1 1 4 cawan gula perang 1 camca teh esen vanilla cara. Lagipun pelbagai khasiat dan kaya dengan bermacam macam vitamin dan serat. Jumpa beberapa resepi tapi untuk kali ini naz cuba resepi yang ini dulu.

Disebabkan di dalam peti ais ada sekotak kurma jadi tu yang mencari resepi kek yang menggunakan buah kurma di dalamnya. Kek kurma merupakan sebuah kek yang tidak asing lagi di kalangan kita. Alamak sedapnya kalau makan kek time tengah hari reply.

Katanya tu beza kek beli dengan kek buat sendiri. Bahan bahan 10 org makan 1 cawan kurma buang biji 1 cawan gula pasir 4 biji telur 2 cawan tepung gandum 3 4 cawan minyak masak 1 sudu kecil soda bikarbonat 1 sudu kecil baking powder 1 sudu kecil esen vanila. Resepi mudah kek kurma bakar gebu lembut sedap.

Kali ini kita akan cuba membuat kek butter dengan kurma yang sedap. Husband suka sangat makan panas panas lps keluar oven.

Pin On Resepi Kek

Pin On Kek

Pin On Kek

Talam Putih Kurma Cooking Recipes Recipes Cooking

Pin Di Resepi Azlina Ina

Pin On Cakes Muffins

Pin On Azlina

Pin On Cakes Muffins

Pin On Recipes

Cake Pisang Kurma Yang Sangat Sangat Enak Dan Lembut Resep Resep Makanan Dan Makanan Minuman

Pin Di Recipes To Cook

Ayam Kurma Recipes Cooking Malaysian Food

Pin By Azlina On Azlina Ina Recipes Brownie Cake Recipe Brownie Recipes Food And Drink

Pin On Recipe Corner

Pin On Muffin N Cake

Pin On Kek Kukus

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin Na Doske Resepi Kek

Pin On Recipes


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Kurma"