Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Kukus Yang Sedap

Kek buah kukus yang sedap oleh. Kali ini saya ingin berkongsi resepi resepi kek batik yang lembut.

Pin On Cake

Dengan warna warni kek ini hati pun turut sama berlagu riang.

Resepi kek kukus yang sedap. Ada yang power ada yang kurang power. Ramai orang yang berjaya buat kek coklat kukus lembut resepi ini. Sila tengok perkongsian resepi daripada rodiah amir di facebook.

Resepi kek masam manis kukus best tapi sangat senang dibuat hal ini terjadi kerana oven yang digunakan oleh kita berlainan jenis dan power. 10 resepi kek batik sedap dan lembut. 350 gm tepung gandum 2 sudu kecil soda bicarbonate 1 2 sudu.

Resepi pertama di sini adalah resepi yang asalnya dari chef zubaidah chepa yang telah dicuba oleh ramai blogger dan resepi kedua adalah resepi yang saya pelajari dari kak leen kakak ipar saya sendiri di sini. Ada dua jenis cara masak kek buah ini iaitu dengan kukus dan juga kek buah bakar tapi yang bakar tidak selembab yang dikukus sebab perbezaan proses masak jadi kali ini jom tengok versi kukus kesukaan saya. Resepi kek coklat kukus imej via facebook resepi kek coklat kukus yang viral lagi mudah dan sedap.

Hahaha sebelum melalut lebih jauh. Dan juga meningkatkan kalori. Boleh klik di sini untuk resepi kek lumut yang lembab dan sedap ala ala kek lapis sarawak yang cukup terkenal tu.

Nasib baik lah ada puan nuralfilail yang sudi memberikan cara buat kek batik a sampai z kalau anda mahukan makanan berasaskan kelantan dan menempah makanan sedap boleh hubungi beliau kami rekomenkan. Saya buat kek ini untuk meriangkan hati kerana beberapa hari lagi akan mula bekerja. Untuk resepi kek kukus lain boleh cuba step by step resepi kek mentega kukus yang awesome gebu di sini.

Baca di link baru. 65 resipi yang mudah dan sedap untuk kek kukus daripada komuniti memasak terbesar di dunia. Kalau sebut resepi kek batik susah saya nak jumpa yang betul betul kena pada selera tekak ni.

Sebab tu kena sesuaikan dengan oven masing. Kalau diperhatikan resepi antara kek dengan kek yang lain tak banyak berbeza. Gula pasir 3 butir telur ayam dan 1 sb ovelatte minyak masak dan 1 2 cawan susu cair pastikan sukatan untuk kedua bahan ini tidak dilebihkan pewarna hijau apple separuh penutup dan perisa pandan 1 penutup besar tepung gandum.

Lihat juga resipi resipi untuk kek kukus marble pisang tanduk. Yang berbeza hanyalah sukatan mentega gula dan telur yang digunakan sahaja. 300 gm gula kaster guna 280 gm sahaja 60 ml air panas 250 gm mentega 500 gm mixed fruit boleh cuci dan tos jika suka bahan b.

Tahukah anda menurut kajian dengan menikmati sepotong kek dapat mengurangkan rasa stress manusia. Selain kek buah kukus saya. Berbalik pada resepi kek buah kukus yang telah saya cuba.

Nak beli kadang kadang dapat yang keras sebab tak cukup salutan coklat pada permukaan kek nya. Azie kitchen bahan a. Resepi kek buah kukus saya yang kedua di sini pun juga sedap.

Pin On Recepi Melayu

Pin On Kek Lapis

Pin On Fruit Cake

Pin Di Cakes

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua Alhamdulillah Akhirnya Dapat Juga Saya Buat Kek Buah Kukus Yg Sangat Sedap Kek Ni Sungguh Moist Cakes In 2019

Pin Di Kek Milo

Kek Kukus Buah Buahan Versi Basah Loyang 10x10 In Sumbangan Diana Resepi Asal Sila Rujuk Sini Bahan Bahannya 500 G Tepu Kek Kukus Cake Recip

Pin On Steam Cakes

Pin On Cake Recipes

Pin On Resepi

Pin On Cake

Pin On Resepi Kek

Pin Di Selected Cakes

Pin On Kek Kukus

Pin On Aneka Resepi Roti

Pin On Receipe

Pin Di Cake

Pin On Resipi

Pin On Kek Lapis


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Kukus Yang Sedap"