Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Gula Hangus

1 cawan gula 1 cawan air panas 1 cawan tepung gandum 1 cawan susu pekat 2 camca teh soda bikarbonat 4 biji telur 2 utama resepi masakan. Kek gula hangus senang ke nak buat kek gula hangus ini.

Epingle Sur Steamed Cakes

Pastu si anak dara kecik ku yang.

Resepi kek gula hangus. Kek gula hangus ini sangat sesuai dimakan sebagai dessert ataupun untuk menjamu tetamu ataupun untuk anda bawa sebagai sajian ke rumah sedara. Ayak dulu tepung bersama soda bikarbonat dalam bekas lain supaya elok bercampur semuanya barulah dimasukkan ke dalam bekas di langkah 1 sedikit demi sedikit sambil kacau perlahan perlahan. Kek gula hangus atau dikenali juga sebagai kek sarang semut adalah antara kek yang biasa saya sediakan sejak di zaman persekolahan lagi.

Resepi kek gula hangus bahan bahan. Mula2 ku buat kek gula hangus ni dulu. Rasanya pun sangat sedap dan tidak mudah berasa muak jika.

Kek ni boleh dikatakan kek klasik yang menjadi kegemaran ramai sejak dahulu lagi. Che nom sekarang ni kan ramai yang cakap susah nak dapat barang barang di bakery jadi jom kita sediakan kek klasik yang tak pernah lapuk dek zaman iaitu kek sarang semut atau ada juga yang panggil kek gula hangus bahan bahan pun biasa ada kat dapur aja. Saya masih menyimpan resepinya di dalam buku resepi saya sejak zaman kanak kanak.

Kek ini adalah kek kegemaran saya. Kek gula hangus atau juga dikenali sebagai kek sarang semut kerana rupa dan tekstur nya yang berlubang lubang. Resepi kek gula hangus kukus atau biasanya disebut kek sarang semut.

Sebabkan sabtu lepas tu tak kemana2 terfikir nak buat something supaya boleh bawa bekal nak ke kt pada ahad esoknya tu. Antara resepi kek yang cukup popular menjelang hari keramaian seperti hari raya adalah antaranya ialah resepi kek gula hangus. Kek sarang semut ada banyak nama ada yang panggil kek gula hangus manakala di kelantan kek ini dipanggil kek span memang saya ingat dulu waktu waktu malam raya emak akan buat kek ini untuk dimakan di pagi raya.

Kek yang dibakar sempurna da 2. Tapi untuk membuat kek hari ini saya menjenguk jenguk resepi kek gula hangus yang terdapat di dalam internet. Dah lama berangan nak buat dah lama simpan resepi.

Bentuknya yang unik dan tekstur. Senang sangat sangat sebab bahan bahannya mudah di dapati cara penyediaan pun sangat ringkas kalau hendak mencuba boleh mengikuti resepinya di bawah ini. Zaman dulu saya bakar kek dalam periuk.

Di atas tudung periuk saya akan letak sabut kelapa yang dibakar.

Pin On Lovely Cakes Collection Steamed Method

Pin On Malaysian Delicacies

Pin On Noxxa Pressure Cooker

Pin On Bingka N Apam

Pin On Resepi Kek

Pin On Blogger

Pin On Cake

Pin On Kek

Pin On Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Kukus

Pin On Snack

Pin On My Future Home

Pin On Aneka Resepi Roti

Pin On Beehive Cake Special

Apam Gula Hangus Blog Cik Matahariku In 2020 Food Breakfast Muffin

Pin On Recipes

Pin On Airtangan Mas Cotek

Pin On Azi S Favorite Recipes

Pin On Kek Gula Hangus Kukus

Pin On Airtangan Azlina Ina


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Gula Hangus"