Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Butter Asam Manis

Untuk resipi kek ini cm masih guna resipi asal sejak mula2 cm buat kek lapis asam manis yea itu dari blog rozzan dari singapura yang juga begitu terkenal dengan kepakaran membuat kek lapis. Lalu tanpa lengah.

Pin On Resepi Mas Cotek

Kek lapis asam manis kukus dan bakar azlita aziz 7 31 am kek kek lapis assalamualaikum.

Resepi kek butter asam manis. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Dia pun memulakan misi untuk membuat kek kukus masam manis dengan gula gula asam keping haw flakes. Tak sabar nak makan sepotong.

Bukan sahaja dapat belajar pelbagai resepi. Resepi asal kek ni. Kek kukus masam manis by.

Asam haw flakes adalah candy food untuk anak anak kaum cina yang lazimnya disajikan ketika perayaan tahun baru cina ia mempunyai rasa yang agak manis dan masam. Bau wangi kek asam manis lapis ketika dikukus amatlah meliurkan. Biasanya kek kukus asam manis saya buat menggunakan tepung biskut tapi kali ni nak mudah guna je tepung gandum.

Tak sia sia anda belajar dengan yang pakar. Terlebih dahulu ita nak mengucapkan terima kasih di atas ucapan dan kata kata semangat daripada rakan rakan yang telah. Terdapat dua cara untuk membuat kek lapis asam manis iaitu sama ada dikukus atau.

Ita dapat hasilkan 3 perisa kek butter yang bukan sahaja enak tapi amat menarik sekali. Hari ini dengan bebekalkan satu adunan resepi kek butter ni. 325 gm mentega 250 gm gula kastor 300 gm tepung naik sendiri 6 biji telur 1 sudu teh esen vanilla 100 gm kepingan asam.

Kek lapis sedap yang dikukus selapis demi selapis dan diselikan dengan asam haw flakes. Saya memang peminat kek mentega atau kek marble yang simple tetapi gebu dan moist. Isteri mencuba resepi kek kukus lapis masam manis maka ntah macam mana isteri saya pun ternampaklah satu resepi ni yang menggunakan gula gula asam keping haw flakes di facebook.

Tengok tu asam haw flakes. Dalam resipi berikut tiada tepung digunakan dan diganti dengan kisaran biskut marie. Chef zubaidah dicuba oleh.

Kalau sebelum ini saya telah membuat kek marble di sini yang memang menepati citarasa saya tapi itu tidak menghentikan usaha saya untuk terus mencuba resepi resepi kek butter yang sedap. Anda juga dapat menjadi seorang usahawan yang berjaya hasil tunjuk ajar chef yang di senangi ramai ini. Pagi ni nak tayang kek kukus asam manis yg saya buat petang semalam.

250 gm butter 1 cawan 1 cawan gula kastor sy guna 3 4 cawan 4 biji telur 1 sudu besar ovellete 1 sudu kecil esen vanilla 4 sudu besar susu pekat manis 3 4 cawan tepung gandum brkualiti tinggi hong kong yg biasa pn ok kot 1 2 cawan tepung biskut merry. Noor hayati termizi rujukan. Buku masakan jamuan kek bahan.

Pin On Airtangan Azlina Ina

Masam Manis Pandon Asian Desserts Cake Varieties Butter Cake Recipe

Pin On Cake

Pin On Butter

Pin On Hari Raya Cookies And Cakes

Pin On Layer Cakes

Masam Manis Moist Pandan Marble Cake Sweet Cakes Savoury Cake Marble Cake

Assalamualaikum Hari Jumaat Datang Lagi Semoga Jumaat Kali Ni Memberikan Seribu Maanfaat Pada Kita Semua Memperoleh Rez Malaysian Dessert Cake Recipes Food

Assalamualaikum Selamat Pagi Semua Pagi Ni Cuaca Di Johor Bahru Cerah Tak Tau Lah Kan Kalau Disebelah Petangnyer Hujan Pulak Selected Cakes Cake Peach Butter Brownie Desserts

Pin Di Kek Kukus

Masam Manis Resep Cake Cake Recipes Cake Varieties

Pin On Recipes

Pin On Cakes Muffins

Pin On Airtangan Chef

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Kek Lapis

Pin Di Resepi Kek Ku

Pin Di Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin Di Resepi Kek


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Butter Asam Manis"