Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Sarang Semut Bakar

Resepinya pun tak perlu diperap macam kebanyakan resepi yang madihaa jumpa. Kek sarang semut atau dikenali juga sebagai kek gula hangus ini dimasak secara kukus.

Pin On Snack

Yang tak menjadi tu sebab saya terlalu gopoh nak siapkan terima kasih sebab share resepi cikgu.

Resepi kek sarang semut bakar. Kek sarang semut dipanggil sebegitu kerana jaluran halus yang menjalar lubang lubang kecil dan halus seakan sarang semut. Resepi kek sarang semut sukatan cawan tanpa perap. Selain itu warnanya yang agak gelap seperti hitam keemasan membangkitkan selera dan tidak jemu dipandang.

Jika anda suka meluangkan masa lapang anda dengan memasak kek anda boleh merujuk kepada resepi ini untuk membuat sesuatu yang baru di dapur anda. Sekiranya teksturnya seperti span bermaksud ia tidak menjadi. Kali ni terjumpa resepi dari cida yang juga tak perlu diperap berjam2.

Dalam bekas kacau telur bersama susu pekat manis dan essen vanilla guna whisk sahaja tak perlu kembang cukuplah sehingga telur kuning pecah dan sebati sahaja tambahkan buttercup yang telah dicairkan menggunkan kaedah double boil pastikan dah sejuk ya. Cara cara penyediaan resepi kek sarang semut ini. Terima kasih juga buat kak nor atas perkongsian resepi arwah ibunya al fatihah.

Kek gula hangus atau kek sarang semut jugak dikenali sebagai kek sarang lebah resepinya nampak mudah tapi kalau silap gaya sarangnya memang tak menjadi kali ini saya nak kongsikan resepi yang cepat dan mudah dan kejadiannya sarangnya yang awesome kalau sebelum saya menggunakan resepi versi satu lagi tetapi menggunakan blender boleh klik sini. Sebenarnya madihaa ada juga satu lagi resepi kek gula hangus dari adik ipar. Salam cikgu ani saya dah masuk tiga tahun buat kek sarang semut ni ikut resepi cikgu alhamdulillah selalu menjadi.

May 16 2020 2 41 am. Che nom hi semua kali ni che nom nak tunjuk kek yang mudah sangat nak dapat bahan bahan untuk disediakan. Hari tu bila ada yang komen kat entri kek sarang semut tu membuat aku teringin lak nak makan kek ni lagi teringin tu belum laa.

Kek sarang semut ini perlu kenyal. Kacau manja biar sebati sahaja. Sekarang ni kan ramai yang cakap susah nak dapat barang barang di bakery jadi jom kita sediakan kek klasik yang tak pernah lapuk dek zaman iaitu kek sarang semut atau ada juga yang panggil kek gula hangus bahan bahan pun biasa ada kat dapur aja.

Resepinya lebih kurang ni juga cuma cara sikit berbeza. Saya dapat resepi kek sarang semut tanpa perap aka kek gula hanngus ni dari seorang saudara kalau ada yang nak cuba buat ambil resepi dekat bawah ya. Resepi ni pulak dah buat dulu gak lepas tu ramai yang mencuba dan alhamdulillah berjaya menghasilkan kek sarang semut atau kek gula hangus yang berongga seperti yang sepatutnya.

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Pin Di Resep Kue

Pin On Bake Cook

Pin On Recipes Spices

Pin On Resepi Masakan

Pin On Malaysian Delicacies

Pin On Kek

This Recipe Is Contributed By Cik Malati Who Posted Her Recipe To This Blog She Calls It Steam Sarang S Desserts Cupcake Recipes Chocolate Golden Syrup Cake

Pin On Cakes

Pin On Oh Sugar Sugar

Pin On Kue Melayu

Pin On Projects To Try

Pin On Airtangan Azlina Ina

Pin On Cakes I Love

Pin On Cake

Pin On Aneka Resepi Roti

Pin On Dessert

Pin Pa Cakery


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Sarang Semut Bakar"