Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Resepi Kek Puding Karamel Azlita

Biarkan seketika lebih kurang 15 minit untuk puding mula membeku. 3 biji kuning telur.

Fruitti Cheese Cake Kue Keju Makanan Penutup Makanan Manis

Masak hingga didih bancuhkan susu cair dan tpg kastard dan kacau sehingga.

Resepi kek puding karamel azlita. Selain artikel resepi puding mangga azlita yang anda cari anda juga boleh mencari banyak artikel mengenai resepi puding resepi puding terkini resepi puding kastard simple dan mudah resepi puding karamel simple sedap dan lain sebagainya di blog resepi puding ini. Untuk puding karamel pula kacau semua bahan menggunakan garfu sahaja supaya sebati jangan biarkan berbuih tapis ke dalam loyang tadi. Chef hanieliza 10 gm gm serbuk agar2 4 cwn air 2 cwn gula halus 1 tin susu cair 1 cwn tpg kastard 1 sudu makan serbuk koko 1 sudu makan air suam dibancuh dgn serbuk koko do it yourself masukkan serbuk agar2 gula dan air kedlm periuk.

Kek coklat karamel bahan karamel. Selain artikel puding caramel tanpa telur azlita masam manis yang anda cari anda juga boleh mencari banyak artikel mengenai resepi puding resepi puding terkini resepi puding kastard simple dan mudah resepi puding karamel simple sedap dan lain sebagainya di blog resepi puding ini. Untuk karamel masukkan gula dalam loyang.

1 4 cawan minyak jagung. 4 sudu besar gula. Namun lapisan atasnya boleh menjadi tidak sebegitu licin kerana gula.

1 sudu the esen vanilla. Seperti biasa saya membuat kek karamel ini tanpa dirancang. Dua hari berturut turut menyediakan puding yang sangat hot ini.

Memang ramai yang menyukai puding karamel ini. Bahan bahan resepi kek karamel pelangi. Dessert by azlita aziz at 10 51 am.

Panaskan atas dapur hingga menjadi karamel. Resepi puding karamel sumber. 5 biji telur size b jika size a 4 biji satu tin susu cair 400ml 150ml air biasa.

Rasa air gulanya yang manis manis. Sy demam ni kak terliur nk mkn puding ni motip raih simpati. Gula 4 5 sudu besar dicairkan dalam loyang sehingga perang dan.

Klik di sini untuk entri sebelum ini. Bukan apa sementara tengah ramai di rumah seronok sikit jika dapat dimakan beramai ramai. Selepas selesai memasak lauk pauk untuk hidangan makan malam saya rasa macam ada ruang waktu untuk membuat kek karamel.

Kacau telur hingga sebati masukkan susu cair susu pekat dan esen vanilla. Okay semoga blog ini dapat bermanfaat bagi anda. Hanguskan hingga keperangan kemudian tuang terus ke dalam loyang.

Whisk hingga sebati tapiskan masuk dalam loyang yang berisi gula karamel tadi. Kali ini saya ingin kongsikan resepi puding karamel yang menjadi kegemaran kami sekeluarga. Rasanya yang lembut dan sangat mesra dengan anak tekak.

Satu lg resepi puding dr chef hanieliza. Kukus 30 minit. Dari segi sukatan susu dan gula kek ini sedikit manis dan boleh disesuaikan sukatannya mengikut citarasa masing masing.

1 2 cawan gula putih. Sediakan karamel gula hangus masukkan gula dan air ke dalam kuali. Kalau tidak alamak saya jer lah yang akan menghabiskannya kerana budak.

Jan 26 2012 10 55 00 am lfidah dim said. Hahaha lebih lebih lagi yang baru dikeluarkan dari peti ais. Kek coklat karamel merupakan sejenis kek coklat kukus yang mempunyai lapisan puding karamel di atasnya.

Share to twitter share to facebook share to pinterest. Okay semoga blog ini dapat bermanfaat bagi anda. Sedapnya kak ita mesti cuba nie jan 26 2012 10 57 00 am nanonano said.

Pin On Jajanan Pasar Manis

Pin On Resepi Azlita

Pin Di Azlita Manisan Sejuk

Pin On Azlita Kek Biskut Sweetpastry

Resepi Asal Dari Azlita Masam Manis Telah Berlaku Sedikit Pengubahsuaian Dalam Sukatan Agar Agar Dan Air 10gm Serbuk Agar Agar 500m Rotis Puding Roti Makanan

Pin Di Cheese Cake

Pin On Kek

Satu Lg Resepi Puding Dr Chef Hanieliza Mykitchen 39 S Recipe Puding Marble By Chef Hanieliza 10 Fruit Jelly Recipe Sweet Recipes Desserts Desserts

Assalamualaikum Menghias Diri Dengan Sifat Sabar Merupakan Akhlak Orang Yang Mulia Walaupun Menghadapi Kesulitan H Kue Mangkok Hidangan Penutup Memanggang Kue

Cake Puding Karamel Puding Karamel Puding Hidangan Penutup

Pin On Cakes Bakes Inspirations

Pin Di Resepi Kek Kak Azlita

Frutti Cheese Cake Yummy Cheesecake Cake Desserts Cheesecake

Pin On Cakes Decorating

Pin Di Azlita Kek Biskut Sweetpastry

Cokelat Vanila Kopi Puding Dessert Pinterest Puddings Coffee And Pudding Icing

Hummingbird Cake Masam Manis Hummingbird Cake Chocolate Chip Cake Dessert Cupcakes

Assalamualaikum Salam Satu Malaysia Buat Semua Kita Masih Lagi Berada Dalam Bulan Shawal Ada Yg Dah Mula Berpuasa 6 Ita Baru Kue Lapis Resep Kue Kue

Pin On Dessert


Posting Komentar untuk "Resepi Kek Puding Karamel Azlita"